onsdag 21 augusti 2013

We meet again Mr Toilet

För det första led jag inte överdrivet av morgonillamående när det var primetime veckor för just sådana aktiviteter. För det andra lider jag inte direkt av det nu heller. MEN det finns ju vissa triggerdofter, det måste jag ju erkänna. Vissa pikanta dofter som får mig att hulka trots att morgonillamåendets dagar har lagts till handlingarna i övrigt. Till dessa hör bajsblöjor, i synnerhet bajsblöjor i arla morgonstund. Som ni förstår är ju detta en inte helt optimal lukt att trigga på när man har ett blöjbarn som man är hemma ensam med i just arla morgonstund. Men visst, en rejäl laddning kräka beståendes av galla när man är nyvaken, det finns säkert sämre sätt att starta dagen på. Bergis.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

2 kommentarer:

  1. Lena S (Betraktelser)21 augusti 2013 kl. 09:10

    Gissar att kräkandet kommer hänga med mig hela vägen också (nu i vecka 21) Nåväl, jag har i alla fall en solidarisk katt, häromdagen när jag spydde galla så tittade hon förundrat och gick sedan ut och kräktes på köksmattan.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag lider med dig! Jag var otroligt illamående i den här andra graviditeten och var ensam med vår 2011:a som hade diarré i våras. Och japp, jag spydde också några ggr extra vid blöjbyte. Annars har det varit min man som tagit hand om nästan alla blöjbyten ända sedan januari (illamåendet gick över runt v. 20 men då fortsatte han av rena vanan!).. Vår lille son blev livrädd varje gång jag kräktes framför honom (det hände nästan alltid i köksvasken) och började gråta och höll på att kräkas själv. Hoppas att det inte är ett bestående trauma hos honom, stackaren!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.