måndag 26 augusti 2013

Mystery solved,eller: min graviditet är en lögn

Det där med gravidappar, det är ju lite klurigt ibland. I alla fall när den enda svenska som är vettig (den som både jag och Mirijam skärmdumpat mycket från) - Babygruppens gravidapp, räknar en dag senare än alla andra appar i hela världen. På riktigt alltså. Medan alla andra appar hävdar att jag går in i ny vecka på måndagar, säger Babygruppen att det är tisdagar som gäller. Ja, de är alltså lika tråkiga som de är på MVC - så jag antar att det är Babygruppens app som har rätt snarare än alla amerikanska, i alla fall enligt hur vi räknar i Sverige. Detta förklarar ju varför den helt plötsligt säger att det bara är 6 dagar kvar när jag tycker att det är 7 dagar kvar. Det är för att det är 7 dagar kvar och anledningen till att Babygruppens app räknar fel är att jag i ren och skär frustration ställt in fel datum i appen för att den skulle räkna på samma sätt som samtliga andra tre miljoner preggoappar som jag har installerat - den 1:a i stället för den 2:a september.

Den korta historien: hela min graviditet är en lögn. Jag går in i vecka 40 imorgon. IMORGON! Inte idag. Jag byter dag på tisdagar, inte på måndagar. Men BF är fortfarande det samma: 2 september - på måndag. Men jag antar att jag får ta och sätta datumet rätt nu så här på sluttampen, annars blir ju allt helknas när jag går in på övertidsdagar. Jag kan ju inte gärna börja räkna övertid en dag för tidigt.

Så: 7 dagar kvar till BF. Känns ju festligt att backa en dag. Men visst, varför inte. Jag har inget bättre för mig ändå och ungen kommer väl när hen kommer.


Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.