torsdag 15 augusti 2013

Shoppingtips: Baby Journal


Om du är gravid är det inte helt omöjligt att du funderat på en sådan där "Mitt första år"-bok. Grejen är att de allra flesta sådana böcker är ganska tråkiga och fula och har en tendens att hamna i någon byrålåda någonstans bara halvt ifylld (tro mig, jag har två halvt ifyllda babyböcker - sjukt irriterande när man ska bläddra i den för att kolla något datum och ba: nehepp, det hade jag tydligen inte skrivit upp).

Men det finns ju guldkorn. Som denna som går att köpa hos Mokkasin. Jag menar jösses amalia så fin den ser ut. Jag tänker att jag nog ska låta bli att beställa den på grund av mitt trackrecord när det kommer till sådana här böcker, men OM jag skulle köpa en bok så skulle jag köpa den här. Helt klart.

Fast jag kanske måste köpa en, trots allt. Hur skulle det se ut om bara ettan och tvåan hade halvt ifyllda böcker, och trean inte har någon alls. Jo, det skulle se ut som att jag var en dålig mor, så skulle det se ut, det ska jag säga er. Så det kanske är lika bra att jag beställer en. Faktiskt. Och när jag håller på kanske jag klickar hem en sådan här också.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

2 kommentarer:

  1. Åh, tack för tipset *beställt*
    Så nu kommer jag ha två böcker att bara delvis fylla i ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har köpt "Bästa boken om mig" Den är inte heller ljusrosa eller ljusblå och sådär pluttenuttig. Mannen gick också med på att det var ok att den var på svenska för att den var så fin.

    Jag gissar för övrigt på den 31 augusti! Låter som ett bra datum!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.