tisdag 27 augusti 2013

Hej hej från bubblan!

Titta noga på den här bilden, för den visar ett av få unika tillfällen som den här lilla klängrankan släppt taget om sin morsa.

Annars då? Jo tack, bra. Han ammar (!!!) sover, äter och bajsar typ. Men det här med namn var klurigare än vi trodde, vi har hånskrattat lite åt folk som sagt typ "Vi hade ett jättebra namn, men när hen kom ut så var det ingen...", men precis så var det för oss. Snopet.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

12 kommentarer:

  1. Jag vill OCKSÅ HA EN GLASSFILT. Eller alltså, Bebishen vill ha en glassfilt. JAg vill ha ett helt freaking påslakan-set känner jag.

    Har du kollat på alla pöjknamn jag har fått tipsat? http://www.kattakvack.se/?p=22260

    SvaraRadera
  2. Så jäkla söt att glassarna måtte smälta...!!! Jösses!!! "Viljer" & "Moritz" är två väldigt fina namn enligt mitt tycke. Viljer har jag aldrig hört någon som heter, men kom på det när en vän döpte sin dotter till "Vilja". Ja! Någon gång i framtiden kanske även jag blir med bebbo & då kommer jag känna på dessa, men gillar ni så ta dem!!!
    & STORT GRATTIS!

    SvaraRadera
  3. åh, vilken hjärteknipare. Jag vill också ha!!

    Eller nåt.

    Hur som, när jag väntade sonen för hundra år sedan så ville jag så gärna kalla honom för Viggo men mannen bara NEEEJ..så det blev en Simon istället.

    SvaraRadera
  4. Så söt han är, och hår har han också minsann!! Intressant att det blev amning trots allt!
    Du får gärna min mans favoritnamn för en pojke: RAMIRO (han är spanjor)! Vi ska ju få en flicka - tror vi iaf efter att det har bekräftats tre ggr men man vet ju aldrig! Vår son heter Viggo som faktiskt funkar väldigt bra utomlands, insåg inte innan hur känd Viggo Mortensen är (inget Sagan om ringen-fan med andra ord...).

    SvaraRadera
  5. Grattis till sötnosen! Ser ut som en fin liten Emrik tycker jag..

    SvaraRadera
  6. Grattis!
    Jag tycker att han ser ut som en Arvid

    SvaraRadera
  7. Han är så jävla fin och filten med och det var länge sen muppen var med på bild, kärt återseende :) Så F-namnet ströks? Får jag börja använda det på internet nu?

    SvaraRadera
  8. Apropå namn, finns ju också namnapp att köra med cirka alla namn.

    SvaraRadera
  9. Svååårt!! Till våra 2 första barn hade vi flera månader i förväg utsett namn, ett pojk å ett flick alternativ, vi fick tjejer å det fick bli de namn vi bestämt i förväg, denna gång, med ca en månad kvar till BF så har vi inte kommit fram till något, SCARY!! Så kollar lite vad du får för förslag, i fall det blir en kille :)
    Hoppas ni hittar något snart som känns rätt!

    SvaraRadera
  10. Asså, HUR SÖT ÄR HAN INTE!?!

    Hehe. Så har jag också tänkt med namn, vi har ju bestämt oss nu och är HELT inställda! Eftersom det tog oss cirka 8 månader att komma på hoppas jag verkligen att det är en liten Alexis där inne :D

    SvaraRadera
  11. Han är så söt. Och lika hårig som vår unge var (fast vår hade svart. Lite chock på den). Exakt samma med namn för oss, tror det tog två veckor. Innan var han bara Skorpan. Jag tänker mig Ture, eller Arvid som nån skrev innan. Arvid är så fint.

    Anna Granström.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.