fredag 16 augusti 2013

Fick hybris, ska starta mösstillverkningsfabrik!

Katta Kvack, hon är modig hon, det får man ge henne. För i dag skulle jag sy en mössa. Ett pysseluppdrag som vid första anblicken kändes lite overkill för en syanalfabet som jag, men hey – har man (jag) en symaskin så måste man (jag) ju faktiskt våga börja använda den! 

Dagens uppdrag: Sy en snoppmössa enligt dessa "Five minutes project"-instruktioner
Känsla inför uppdraget: Hm. Okej. Eftersom nederkanten på tischan/mössan redan är färdigsydd så kan det väl inte bli SÅ himla fel? Jag kanske inte ens blir sinnessjuk på kuppen?
Total tid: "Five minutes project" MY ASS, tänkte jag först – men det tog inte jättelång tid faktiskt. Kanske totalt en kvart efter att jag plockat fram allt som behövdes.
Resultat: Verkligen över förväntan. Svor inte en enda gång, kan eventuellt låta Baby K ha mössan på sig bland folk.



Inför vidare uppdrag Katta, ha gärna i åtanke att vattenläckan som lett till att vi är ett rum kort i lägenheten gör att det som tidigare var på väg att bli en ganska uppstrukturerad pysselhörna nu ser ut så här. Så att du vet vad det är jag får rota igenom för att hitta saker och ting. Och i morgon har jag gått över tiden en vecka och börjar bli ganska frustrerad. Just sayin'.



Skötbänken i badrummet fick agera pysselbänk när jag efter många om och men hittat ett gammalt H&M-linne i storlek small som jag så här 25 preggokilon senare bara kan drömma om att börja använda inom rimlig tidsrymd. Vitt med hjärtan på, det är väl typiskt bra barntyg? Hittade en likadan mössa som används i beskrivningen bland alla miljoner djurkläder jag loppat till Kenta. Lindex strl 56. Nålade fast den på  linnet och klippte sen en centimeter utanför runt om. OBS, jag har nyss köpt en tygsax och premiäranvände den i dag och ni anar inte vilken skillnad det var på att klippa med den och vår gamla schletna kökssax! 



Ja, sen sydde jag. Jag nöjde mig med raksöm och sket i att zickzacka eftersom undertråden höll på att ta slut och jag inte kände för att börja spola på ny. Herregud, jag är så lat. 



Men kolla då! Det BLEV ju en mössa! Som JAG gjorde! Till min son! Alltså, fatta hybrisen här hemma nu, är bara en förlossning från att starta hemmasybutik och göra massa gulliga barnkläder och sälja dyrt. 


Så här ser det ut i "syhörnan" nu. Alltså, ni fattar inte kaoset som råder här hemma i väntan på att gästrummet ska få nytt golv och målas om, jag får panik! Ignoreras dock just nu med hjälp av alkoholfri öl och löfte om svankmassage.





Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

3 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.