måndag 12 augusti 2013

"Thank you for your order"

Alltså, det här med att jag tydligen ska få roliga uppdrag av Katta varje dag jag går över tiden, HUR KUL ÄR INTE DET? Känns väldigt spexigt att få vakna varje morgon och tänka what's todays mission? istället för VAR ÄR MIN BÄBIS? Lite som födelsedag varje dag fram till julafton typ.

Dagens uppdrag: Beställa ett ark Stickygrambilder med bilder från graviditeten.
Känsla för uppdraget: Pirrigt! Roligt! Svåååårt att välja!
Total tid: Kanske en timme?
Resultat: Se nedan. Förklaring uppifrån och ner, från vänster till höger.

Inte jättelätt att bara välja nio stycken...

  1. Bild från första ultraljudet i vecka 10. Baby Kenneth var ståtliga 20 mm lång (!) och låg och sträckte ut sig och drog ihop sig om vartannat. Och – han hade ett hjärta som slog. Vi grät. Det här blev också vår "Vi ska bli föräldrar"-bild när vi gick ut med nyheten på diverse sociala medier i vecka 11. 
  2. Första gången jag märkte att gravidmagen inte bara sjönk ner bland mina inälvor utan faktiskt syntes även när jag låg ner. Det här var långt innan jag visste att jag inte skulle kunna ligga på rygg eller höger sida från vecka 20 och framåt eftersom livmodern då skulle förvägra mina lungor rätten att kunna andas.
  3. Ny vecka, Tobbe och Alfie högläser från en av preggoapparna. Eller, Alfie läser inte, han sover, men om något gett honom en iPhone så hade han säkert lärt sig. 
  4. 3D-ultraljud i vecka 28 och vi upptäcker att Kenneth faktiskt är en människa. 
  5. Bonusbild på Alfie pga saknar ihjäl mig efter honom eftersom han behövt vara hos sin husse hela sommaren i och med min sjukskrivning. Buuhuu! 
  6. VATTENMELON. Har säkert ätit min egen vikt i denna delikata frukt under graviditeten. 
  7. En av alla långsamma snigelpromenader så här på slutet. Kanske från vecka... 37-38. 
  8. En av sommarens absolut finaste morgnar, Tobbe väckte mig med packad frukostkorg och vi körde ner till havet. 
  9. Vecka 40 och jag försöker få ut Kenneth med hjälp av lite unicorn power. Hjälpte dåligt tydligen eftersom jag nu är i vecka 41. 
Tusen tack för det här uppdraget Katta, en liten walk down memory lane var vad jag behövde nu när dagarna sniglar sig fram. Och nu har jag dessutom fått lite mer tid att gå och är en och en halv timme närmare förlossningen, YEY! 

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

3 kommentarer:

  1. Vilken bra idé med uppdrag! Själv är jag på BF + 3 och ägnar dagarna åt att baka och spela tv-spel. Men snart är både recept och spel slut, så jag kanske hänger på era uppdrag istället. Eller så håller vi båda tummarna för att ungarna bestämmer sig för att dyka upp typ ikväll. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste i dag att flest barn kommer de tre första dagarna efter BF, eller fyra om man är förstföderska. Vilket jag gissar att du är, folk som redan har barn brukar sällan kunna ägna dagarna åt att bara baka och spela tv-spel om jag har förstått det hela rätt :) Så jag hoppas du har rätt och att ungarna kommer i dag!

      Radera
  2. Jag tror att även Kenneth kommer att uppskatta de här bilderna när han blir äldre. Och tänk, snart får du presentera Alfie för honom också =)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.