torsdag 22 augusti 2013

Statusuppdatering: Kryssningsdagen

Tuff dag på inskolningen, men någon bebis tycks i alla fall inte störta ut innan slaktarn hunnit hem från dagskryssningen. Båten lägger till vid 17:30 i Kapellskär och vare sig vatten, slemproppar eller värkar har hotat om födsel utan honom vid min sida. Tur det.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

2 kommentarer:

  1. har varit inne några gånger och kollat efter uppdateringar, och varje gång läser jag rubriken som 'krystningsdagen' och tänker ojojOJ! här händer det saker..! och så händer det.. ..ingenting..! så bra!

    (för övrigt hade jag en liknande situation med bf i början av februari och mannen bortrest heldag (från 6 på morgonen till midnatt, med flyg) sista januari (när det bokades in några månader tidigare tänkte jag 'klart han kan resa i januari, bebis ska ju inte komma förrän i februari!' - jättesmart tänkt eftersom det ju är 0 dagar mellan slutet av januari och början av februari) ca 24 timmar efter att han kommit hem satte det i gång. när jag nämnde detta för våra fantastiska och coola jordmödrar (norge) - att 'det var ju tur att bebis kom nu och inte häromdagen' - såg de bara förvånat på mig och sa 'klart den inte kom när den inte skulle komma'. de hade varit med om massa sådana 'nära ögat'-situationer, men barnen hade alltid kommit på rätt sida flytt/bortrest partner etc. så när du skrev om kryssningen tänkte jag direkt att det vet ju bebisen om, så att den väntar tills alla är med..!) gigaparentesen får du på köpet, varsågod..!


    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.