söndag 18 augusti 2013

(Går)dagens invänta Kenty-uppdrag!

Sjukt goda, trots uppenbar brist på bildsköna frukt och bär!
(Går)dagens uppdrag: Göra (eller i alla fall äta) amerikanska kokospannkakor enligt det här receptet.
Känsla inför uppdraget: GÖTT! Jag gillar att äta!
Total tid: Som förväntat. Plus ett dygn då, eftersom vi redan hade matplaner i går och det faktiskt finns gränser för hur mycket man orkar äta på en gång när magen är full av överbakad bäbis (som säkert kommer vara uppe i en 7-8 kilo innan han behagar komma ut). 
Resultat: Blandat. Okej och skitbra. Jag har inte lärt mig spisen i nya lägenheten ordentligt, så det tog ett par provpannkakor innan de blev bra. Men sen blev dom skitbra. Lite bacon och honung på så blev det perfekt! Och vet ni vad det bästa är? Det blev över, så jag vet exakt vad som väntar till frullen i morgon, hurra!

Eller, helst vill jag ju ha den där berömda BB-brickan i morgon bitti, men i brist på det funkar ju dessa rackare alldeles utmärkt!

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Ser ni om man kommenterar gamla inlägg? Insåg att jag skrev en "dyrkar dig" kommentar med en förfrågan och du brukar ju vara grym på att svara tillbaka.....men det kanske var för mycket stalker varning så jag kanske snart blir spärrad :P
    /Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är säkert bara så att Mirijam missat kommentaren, det har kommit en del senaste dagarna och ibland är det svårt att hinna se alla.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.