torsdag 15 augusti 2013

Dagens invänta Kenty-uppdrag - nomnomnom

Efter nagellacksfiaskot var det skönt att bara gå ut i köket, slänga ner lite ingredienser i en mixer, och sen vara färdig. Ingen förnedring, ingen irritation, bara den fantastiska kombon av banan och jordnötssmör som sakta gled nerför strupen. Mycket bra uppdrag!

Dagens uppdrag: Göra (och dricka) en jordnötssmörsdrink.
Känsla inför uppdraget: NOM NOM NOM!
Total tid: Max fem minuter.
Resultat: Som förväntat, alltså jäkligt gött. Det ser man ju nästan. Jag skippade dock honungen, tyckte att det lät godare utan, och ville inte äventyra fler uppdrag efter nagelfiaskot.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

1 kommentar:

  1. Kan tycka att ett uppdrag borde vara att göra en sån här liten drink, sätta sig på valfritt färdmedel med destination hufvudstaden samt servera den till mig?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.