tisdag 13 augusti 2013

Dagens invänta Kenty-uppdrag (BF+3)

Hej allra finaste Mirijam!

Jag hade tänkt att uppdragen skulle komma upp liiite tidigare än så här - men så gick Edster och blev sjuk och har suttit i knät på mig sedan han vaknade.

Idag skulle du egentligen fått göra melonglass, men vet du, jag testkörde receptet här hemma igår och det blev faktiskt inte toppen. Så! Fram med papper, sax, tråd och nål - här ska pysslas!

Dagens invänta Kenty-uppdrag (BF+3):

Jag tycker att Kenty behöver en liten hjärtgirland vid sin tjusiga säng. Så dagens uppdrag, should you choose to accept it, blir att pyssla ihop just en sådan.

Du behöver:

  • Valfritt papper - kan vara brevpapper, serietidningar, omslagspapper, tja, vilket papper som helt egentligen, men ska vi följa devisen FÄRG FÖR FAN så är det ju kul om pappret är lite färgglatt.
  • Sax (beskrivningen som du ska följa använder sig av en hjärtstans, men det har man ju liksom inte liggandes i lådan, och det funkar exakt lika bra att frihanda med en sax)
  • Tråd att trä hjärtana på
  • Nål, för att kunna trä på tråden.
  • Denna bruksanvisning
Fiffig va? Jag tror att Kenty kommer tycka den är cirka hur snygg som helst. Ser fram emot återrapportering om slutfört uppdrag. 


Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.