fredag 23 augusti 2013

Tävling PreggoPreggo ❤ GlamMom.se

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!!

När GlamMom.se hörde av sig och undrade om vi ville anordna en tävling tillsammans med dom ropade vi JA! Speciellt med tanke på att priset i tävlingen är ett presentkort på 1000 kronor, vilket gör det till en strålande tävling för både preggos och nyblivna mammor.

Ni är säkert redan bekanta med GlamMom - de säljer preggokläder och amningsvänliga kläder i massor. De har ett jätteutbud och för vinnaren av presentkortet kommer det med allra största sannolikhet inte vara minsta problem att klicka hem varor som passar både storleks- och smakmässigt.

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!!

❤ Surfa in på GlamMom och kolla runt!
❤ Berätta i kommentarerna till detta inlägg vilket plagg du utan tvekan skulle klicka hem om du står som stolt vinnare och varför du valt just det plagget.
❤ Glöm inte att lämna rätt e-post så vi kan kontakta dig om du vinner.
❤ För att vara med och tävla måste du lämna ditt svar senast måndagen den 26 augusti klockan 23:59.
❤ Vinsten i tävlingen är ett presentkort hos GlamMom.se på 1000 kronor. Men vet du, om du deltar men inte har turen på din sida att ro hem storvinsten, så kommer du ändå få en rabattkod hos GlamMom.se skickad till dig. Fint va? 

Lycka till!
TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!!

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

39 kommentarer:

  1. Åh jag har spanat in Dote, Noir Dress amnings/gravidklänning svart ett tag nu. Den skulle vara så perfekt inför den lilla som kommer (bf 8/9) då man vill känna sig fin om ska på kalas eller bara på affärn. Jag har just nu inga fina kläder att ha när lillan vill amma och ingen större budget för kläder heller. Skulle därför vara toppen med ett presentkort! Min mejladress är amanda_joensson@hotmail.se

    SvaraRadera
  2. Om jag vann skulle jag lätt klicka hem denna BHn, http://glammom.se/amningsbhar/bhar-med-bygel/change-florence-vit/, då det är förbaskat svårt att hitta snygga bhar i stora storlekar till amning. Som dessutom ger stöd med hjälp av en bygel. Tuttar kan ju väga en del...
    Jag älskar min mamma, men vill inte att mina underkläder ska se ut som om jag tagit dem från henne.
    Min mailadress är madde_the_cool@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Okej jag är inte preggo eller nyförlöst men jag AMMAR och det är oglamouröst nog!
    Det är fjärde barnet och amningsperioden i mitt liv och jag har fortfarande inte unnat mig en riktigt fin amningsbh utan köpt billiga skitdito på stora billiga kedjor... Det hjälper varken figuren eller snyggkänslan om man säger så men har man enorma mjölktunnor och begränsad ekonomi ÄR det faktiskt skitsvårt det där med underkläder som både är sköna, praktiska och snygga.
    Så. OM jag skulle vunnit ett presentkort hade jag utan tvekan klickat hem en sån här: http://glammom.se/amningsbhar/bhar-med-bygel/kudreshov-elizabeth/
    Och kanske en sån här: http://glammom.se/amningsbhar/bhar-utan-bygel/you-lingerie-isis-blue/

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så fort mjölken runnit till och den nya rekordsättande bh-storleken stabiliserats skulle jag klicka hem amningsbehån Hot Milk, Iridescent black. Tuttarna har bara växt och växt under graviditeten, alla behåar är obekväma, trånga, halvt urväxta vid det här laget, inklusive nyinskaffade. De amningsbehåar jag än så länge testat i omklädningsrummen ger taskigt stöd och ful tuttprofil (strutar snarare än liljekullar). Jag tänker mig att supportlösningen är byglar framför allt. Att behån ser ut som mina gamla vanliga, numera alldeles för små t-shirtbehåar hoppas jag kan bidra till till känslan av att återigen äga sin egen kropp.

    Mejl: veronica.hedlund@gmail.com

    SvaraRadera
  5. Efter att i tre månader ordagrant bott i amningslinnen från carriwell (världens bästa funktionella plagg, håller ALLT på plats) känner jag att det är dags att det är dags att göra en ansats till en mindre praktisk och med kvinnlig approch till underkläder.

    Jag skulle klicka hem You! Lingerie, Rumi Noir, (bland annat)och passa på att fira att en spiral tar plats om ett par dagar. Nog för att jag är superhet i mina hypereffektiva amningslinnen, men ibland vore det kul att överraska, om inte annat sig själv.

    Då lär också mjukisbyxorna bli ett godtagbart plagg en lördagskväll!

    Hejkajsan@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Utan tvekan? Njaaa det fanns ju väldigt mycket att välja på=mycket svårt att vara just tveklöst säker. Men jag gillade Noppies, Boyfriendjeans dark wash.

    Fick mitt plus igår så det dröjer väl till senare i höst innan jag behöver gravidjeans och dom såg både höstsnygga och sköna ut!

    elin.joh@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Å! Jag bara måste ha Angel skinny-jeansen! Varför? För att jag är preggo! Tjohoo! Redan nu är jag för tjock för mina vanliga jeans, och de här ser fantastiska ut! Även priset är fantastiskt så ett bidrag i form av en rabbatkod eller 1000 kr *drömmer* skulle sitta lika bra som jeansen!

    josefin.waginder@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ÄR du? Så himla kul Jossan. GRATTIS! <3

      Radera
    2. Tack :) det är inte officiellt ännu, men var ju tvungen att vara med i den här tävlingen!

      Radera
  8. Skulle klicka hem ett par Boob jeanstreggings. Har haft extremt svårt att hitta byxor till mina superduperlånga ben, och GlamMom är de enda som levererat långa byxor hittills (plus helt underbar kundservice). Har alltså kostat på mig ett par chinos, men älskar älskar älskar tighta svarta jeans/byxor och såg nu att de här faktiskt kan vara långa nog: http://glammom.se/gravidklader/jeans/boob-jeanstreggings-svarta/ Hurra! Jag provade för övrigt igenom min jeansgarderob häromdagen och kunde konstatera att jag nu inte kan ha ett enda par av mina byxor längre, vilket känns smått horribelt.

    Mail: evelinaander@gmail.com

    SvaraRadera
  9. Åh, jag skulle lätt slå till på en snygg amnings-BH, t.ex. denna: http://glammom.se/amningsbhar/bhar-med-bygel/hot-milk-iridescent-white/
    Och GIVETVIS en sport-bh! http://glammom.se/amningsbhar/sportbhar/la-leche-league-sportbh-vit/ Med tanke på att jag helammade 11 månader sist så behöver den garderoben verkligen uppdateras...
    Och min mailadress: mela (@) traningsevent.se

    SvaraRadera
  10. Jag skulle slänga på en hundring på mina 1000kr och köpa boobs svarta jeanstreggings och deras Fast Food amningsbh i rosa. Har sedan vecka 8 trånat efter bh:n men fått rekomendationer att vänta tills jag vet hur stor jag kommer bli... men alltså åhhh, den är ju för göllig den rosa. Jeans, jag älskar jeans och är nu i vecka 21 och inget passar längre. Har inte blivit kompis med HM:s mammajeans heller så ja, svarta jeanstreggings till kontoret i höst känns som ett måste.
    Mailadress lena.c.stromberg@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Jag skulle beställa Valja, dotted dress blue helt klart. Kanske inte jordens bästa plagg när det börjar bli kyligare men jag är så otroligt svag för prickigt och man kan ju ha en kofta till eller en långärmad tröja under. Är beräknad i slutet av oktober (tredje barnet) och har nått den fasen där man inte känner sig fin längre med magen utan bara tung och less och som att man har samma kläder på sig hela tiden. Så det vore kul med en uppiggning i form av ny klänning!

    Mailadress piarosborg@yahoo.se

    SvaraRadera
  12. Jag skulle klicka hem en Valja, Dotted dress blue. Och liksom knipa fast vid sommaren en stund till.(och vem sa att den inte funkar med tillbehör i höst) Plus att i polkaprickigt känner sig väl vem som helst pigg och fräsch! och det har kännts som en bristvara i vardagen sedan jag blev preggo. Mail: Jennie_hamnestrand@hotmail.se

    Underbar blogg brudar!

    SvaraRadera
  13. Efter snart 9 månader fulla med oro eftersom det gången innan slutade med ett sent missfall i vecka 18 börjar jag nu äntligen våga tro på att det faktiskt kommer att komma en bebis till oss. För att fira skulle jag köpa en Maxidress http://glammom.se/amningsklader/dote-noir-maxidress-amnings-gravidklanning/ att bära och njuta av min bebis i under hösten!

    Mailadress: cia.orvill@gmail.com

    SvaraRadera
  14. Om nyskild tvåbarnmammas med en sexmånaders bebis så känner jag att en snygg amningsbh hade varit guld värd om man nu kanske hittade någon man kände för att presentera sig lite närmre för! Jag spanade in Change Florence svart som är supersnygg så den hade jag valt!

    lina.modig@gmail.com

    SvaraRadera
  15. Åh! Jag har tittat på deras bh:ar jättelänge och skulle köpa denna http://glammom.se/amningsbhar/you-lingerie-bella-cerise/
    om jag vann. Behöver känna mig lite fin och snygg igen när hon har kommit ut.

    Det har varit en fantastisk resa genom era, samt min egen graviditet och så sjukt roligt att det kom precis i samma tid. (nästan)

    misssandydeluxe@gmail.com

    SvaraRadera
  16. Jag har länge kollat in deras snygga amningsbehåar men inte riktigt känt att jag har råd. Så detta vore det ypperliga tillfället! Om en månad kommer vår bebis och då hade jag så gärna ammat i den här ursnygga skapelsen: http://glammom.se/amningsbhar/you-lingerie-rumi-noir/

    Dessutom är jag lite nervös inför förlossningen och behöver alla målbilder jag kan få tag i :)

    Mvh Katrine
    katrine.larsdotter@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Jag skulle beställa Ripe, Wrap Dress Black
    http://glammom.se/gravidklader/klanningar-kjolar/ripe-wrap-dress-black-gravid-amningsklanning/
    om jag vann. Jobbar som präst och den skulle säkert fungera med en fuskkrage/ skjortdok som jag brukar använda under t-skjortan... och sen efteråt med amning osv.

    Mvh kaisa.heininen@gmail.com

    SvaraRadera
  18. Jag sitter här med min månadsgamla son i famnen och inser att jag kan kyssa alla mina gamla kläder adjö, dels för att formen på kroppen är en helt annan än innan sonen kom, dels för att de gamla kläderna inte är gjorda för att amma i. Så för att kunna känna mig fin i kläder som passar min nya kroppsform, och som även möjliggör att jag kan ge min son mat skulle jag vilja ha en Dote Noir Dress i mocca, tror den skulle göra sig fint på mig och vara snygg i höst tillsammans med ett par tjockstrumpbyxor. Sen skulle jag även införskaffa en La Leche League sportbh med förhoppningen att så småningom komma i mina gamla kläder igen :)

    Hälsningar Hulda
    blogg@hulda.se

    SvaraRadera
  19. Jag önskar mig Happy mum Lita partyklänning i st XL. LAgom till jul och nyår kommer jag att sporta en stor mage och är det något en behöver känna sig så är det fin då och då under höggravidsperioden!

    Tack för en grymt bra blogg!
    Momo
    PS: Min mejl är momomyrgren@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Jag skulle välja Valja, Dotted dress blue, för att jag älskar klänningar, och även sommarklänningar kan användas en bra bit in på hösten med strumpbyxor till :) Den klänningen skulle vara helt perfekt också på babyshowern jag ska ha! (BF 26/10)

    mail: sandra_84_48@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Jag skulle välja Ripe, Wrapdress. Det är ett plagg som mina kompisar skulle säga att det är "jag". Bra längd, trekvartsärm, bra amningsläsning. Att det sedan är otroligt dåligt utbud av amningskläder generellt gör att jag vill ha den ännu mer, för den var så snygg!
    wikstrom.annakarin@gmail.com

    SvaraRadera
  22. Om jag mot all förmodan skulle bli den lyckliga vinnaren skulle jag utan tvekan valt Dote, Noir Dress amnings/gravidklänning i färgen svart.

    Varför? Vår lille bebis är beräknad dagen före julafton, och så länge jag inte ligger och föder på julafton så kommer jag antingen vara väldigt tjock om magen på julafton om jag går över tiden, eller så kommer jag ha en ammandes liten bebis vid min sida. Därav är den klänningen perfekt hur det än blir! Dessutom har jag en del kalas att gå på i höst och det vore kul att klä upp sig lite och inte bara gå i mina bekväma men inte så glamourösa kläder från H&M.

    Hälsning Isabelle T (isabelle.thimberg@gmail.com)

    SvaraRadera
  23. Vilka fantastiska underkläder dom hade. Har aldrig sett sidan innan och trodde man var dömd till sunkiga underkläder under ammningen.
    Älskar färg och spets så jag hade valt denna http://glammom.se/amningsbhar/bhar-utan-bygel/you-lingerie-bella-cerise/

    Man hade varit läckraste bruden i soffan med den på!!

    MVH Minna

    SvaraRadera
  24. Älskar klänningar med ärm så man slipper ha nån gammal nopprig kofta till som döljer midjan. Så jag skulle ju utan tvekan klicka hem "Ripe, Wrap Dress Black amnings/gravidklänning" om jag stod som lycklig vinnare. Gillar att det finns ända från XS till XXL. Heja företag som tar in stor variation på storlekarna!
    /Marie Larsson

    marie.e.larsson@gmail.com

    SvaraRadera
  25. Efter att ha klämt in tuttarna i trånga behåar under hela graviditeten skulle det kännas alldeles ljuvligt att få bära t.ex. den här: http://glammom.se/amningsbhar/you-lingerie-amber-plum/ när det är dags att maratonamma i soffan hela dagarna. Och eftersom en tusenlapp är en rätt stor slant skulle jag unna mig en maggördel också, för att kanske slippa det hemska ryggontet som jag drabbades av efter att jag fött mitt första barn.

    Mejl: anneli.rannamaa[snabela]gmail.com

    SvaraRadera
  26. Nyligen hemkommen från en promenad i mina nerhasande, skavande, fruktansvärda gravidbyxor som inte varit till annat än besvär tänkte jag gå in och önska mig nåt fint och överlyxigt!
    Det blev denna, http://glammom.se/amningsbhar/bhar-utan-bygel/kudreshov-grace-svart/ . Är på nedräkningen av graviditeten så fler gravidkläder känns inte aktuellt, att däremot få sitta hemma och amma hela hösten i denna spetsbjuti skulle ju lyxa till vilken mjölkig dag som helst!
    Vänliga hälsningar Sofie! (poppi.hogberg@gmail.com)

    SvaraRadera
  27. Jag har kläder så det räcker, men min son är helt sjukt fascinerad av smycken av alla de slag och han sitter helst i knät på någon som har spännande halsband. Något jag själv sällan bär, men jag skulle gärna bära det här:

    http://glammom.se/smycken/syster-p-hoop-bracelet-smokey/

    och få lite extra gos av sonen som bonus!

    cillaberg@gmail.com

    SvaraRadera
  28. Men åh, jag länkade ju fel, jag menar det här:

    http://glammom.se/smycken/syster-p-hoop-necklace-crystal/

    SvaraRadera
  29. Har mindre än 10 veckor kvar innan vårat första barn kommer och har för länge sen gått vilse i bh-djungeln när det gäller både graviditet och amning. Så jag har gett upp det där och helt enkelt hållit mig till mina vanliga bh'ar och förnekat lite att jag faktiskt måste köpa nya för att få det så bekvämt som möjligt, vilket inte är fallet nu då jag ibland får kippa efter andan för att det känns för trångt (speciellt om jag ätit). Utan att tveka skulle jag klicka hem http://glammom.se/amningsbhar/bravado-bliss-ivory/ för den såg superskön och bekväm ut, vilket är precis det jag behöver både just nu och sen när våran dotter har kommit.
    Tack för en fin blogg
    /Sandra (sandra.k.pettersson@gmail.com)

    SvaraRadera
  30. Med 7 veckor kvar till beräknad förlossning hade jag mer än gärna klickat hem några snygga(!) amningsbh:ar. Sist jag ammade hade jag funktionella, men ack så tråkiga, underkläder och jag känner att den här gången vill jag känna mig lite mer som en glammom och både funktionella och snygga plagg.
    Dessa är mina favoriter:
    http://glammom.se/amningsbhar/bhar-utan-bygel/you-lingerie-ella-rose/
    http://glammom.se/amningsbhar/bhar-utan-bygel/anielina-marquise-utan-bygel/
    /Sara (sara.torebrand@gmail.com)

    SvaraRadera
  31. Inget tvivel, Dotes Classic Tank gravid/amningslinne, en i varje färg! Hur snygga som helst och känns som att livslängden är lång på dem! /Caroline.sjoblom@gmail.com

    SvaraRadera
  32. Nu när graviditeten snart är avklarad (BF i mitten av september) går tankarna till vad i hela världen jag ska ha på mig under amningsperioden.
    GlamMom hade ju en massa fint i sin shop men vad jag utan tvekan skulle välja är den bekvämt tjusiga Dote, Noir amningsklänning.
    Den ser ut att vara lätt att klä upp eller ned beroende på situation och sa jag att den verkar vara bekväm?
    Har en känsla av att man kommer att känna sig värd något som höjer glamfaktorn i vardagen med en ny familjemedlem.
    Mejladress: rockgirl_79@hotmail.com

    MVH/ Marie

    SvaraRadera
  33. Jag skulle lätt klicka hem några BH:ar, speciellt You! Lingerie, Berry Monroe, så att jag kan fortsätta att lätt amma min ettårige son med lite stil.

    emmelie.sjobeck@gmail.com

    SvaraRadera
  34. Jag blir så glad av den gula singoallaklänningen som skulle lysa upp hösten även om vädret skulle bli trist. Sen skulle jag också köpa någon av alla fina amningsbhar eftersom det är svårt, så svårt att hitta snygga sådana för bröst modell större. Om jag blir den lyckliga vinnaren når ni mig på: Linda.manstrom@gmail.com

    SvaraRadera
  35. Nu när min lilla gosunge börjar närma sig 4 månader är det dax att komma ut lite från amningssoffan och försöka mig på någon form av lättare funktionell träning för att börja reparera ryggen som tagit mkt stryk av evighetsamning och kånkande på gnällig (men ack så söt) bebis. Skulle bli såå glad över sport bh "La Leche League Sportbh vit" samt BH-inläggen från imse vimse och bröstvärmare i ull & silke (också från imse vimse) får de hårdjobbande brösten lite välbehövlig TLC för att ta sig genom vinterrusk utan mjölkstockning. Sist men inte minst föll jag pladask för de toksnygga trosorna från You! Lingerie Berry Monroe, de får en bitvis trött mama som jag att känna mig som en hot mama en vanlig grå tisdag eller så. Kram! Åsa mail: furrygreenanimal@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Jag skulle utan tvekan välja: Valja, Dotted dress pink. Det där rosa fodralet skulle göra att jag går runt och känner mig som en smarrig karamell. Det kan väl inte bli fel?!
    anna@annagrundberg.se

    SvaraRadera
  37. Jag skulle välja nåt så oglamoröst som Trinny & Susannah tummy tucker. Med ett sånt linne skulle jag få prima stöd för den där magen som vill ha extra stöd å skönt material mot ärret efter kejsarsnittet. Seså, det är bara att maila vinsten till motvalls@gmail.com nu på direkten! Kram!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.