tisdag 6 augusti 2013

Men på den ljusa sidan: detta!


Jag kan fortfarande – så här i vecka 39+2 – måla tånaglarna utan hjälp! Visst, jag håller på att dö av andnöd och kräkas på kuppen, men jag KAN. Har dessutom i dag (så dags nu!) upptäckt att det går alldeles utmärkt att vika in en duschvägg så jag kan sitta på toalettlocket och raka benen, istället för att stå dubbelvikt och flåsa/kräkas/drunkna i duschen och göra det. 

Blev så peppad över denna upptäckt att jag började jonglera med både ansiktsmask och silverschampo när jag ändå var igång, nu ska jag bara plocka ögonbrynen också, sen kommer jag vara hottast på förlossningen. 

Naivt kanske, men man får ju göra vad man kan för att kunna känna sig någorlunda fräsch när man nyss klämt ut något i storleksordningen av en fransk bulldog genom snippan. 

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

1 kommentar:

  1. Alltså, att läsa era blogginlägg är som att.. jag vet inte, det känns som att det är min syster som sitter och är gravid! Can't wait to see some baby!!
    Väldigt trevlig blogg som ibland avskräcker mig och ibland får mig att rålängta efter bli preggo själv.
    Längtar tills en får se lite bäbisar också! :D

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.