fredag 16 augusti 2013

Dagens invänta Kenty-uppdrag (BF+6)

Hej Mirijam!

He...

Ok... efter gårdagens naglar vet jag inte om jag vågar lägga upp detta uppdrag, men hela internet loooovar att det är supersimpelt DIY. Jag kan naturligtvis inte garantera detta eftersom jag inte har testat själv. Inte än i alla fall. För jag vet inte riktigt hur min symaskin från 60-talet funkar (vi har fått med oss den från svärmor och den är assnygg, men lite skräckinjagande för någon som inte använt en symaskin sedan slöjden på högstadiet). Så, om du känner: NÄE, fuck this shit - så rekommenderar jag följande alternativa uppdrag: baka en tigerkaka som du äter medan du väljer ut tio favoritbilder på Tigerkorven.

Dagens invänta Kenty-uppdrag (BF+6) - DIY:a en liten mössa till Kenty

Detta behöver du:
  • En symaskin
  • En gammal tisha
  • Instruktionen hos I Am Momma, hear me Roar
  • Mönster, om du inte vill höfta, hos Baby Prudent (de har också en instruktion, men Roars instruktion verkar lite enklare - jag menar, hon kallar det till och med för ett 5-minutersprojekt). 
Lycka till med dagens uppdrag!

*duckar undan eventuell symaskin som argt kastas åt mitt håll i preggovredesmod*

 

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

1 kommentar:

  1. Alltså, hur sjukt är det inte att jag som barnlös och icke-preggo bli galet sugen på att sy typ hundra barnmössor?! Jäklar vad enkelt och roligt det såg ut! Bra uppdrag katta :D

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.