torsdag 22 augusti 2013

Dagen D - a.k.a kryssningsdagen

Om någon timme drar slaktarn och stora sonen iväg för att hämta hyrbil och släkt och sedan fara vidare mot färjan i Kapellskär och kryssa under dagen.

Känner jag inte lite molande värkar mån tro?

Hoppsan, gick inte slemproppen precis?

Nej, inga värkar, inga proppar. Inte ens några förvärkar hittills idag faktiskt.

Tur.

Men, SKULLE det förändras, om det helt plötsligt blir vattenavgång och värkar, så står min mamma på standby för att ta Edster och Elin för att ta mig till förlossningen.  Det gäller ju att vara förberedd, på så sätt brukar man eliminera onödiga risker. Tänker jag.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.