söndag 4 augusti 2013

Det där med fest, sjukt utmattande grej faktiskt

Jag och min brors tjej. Deras BF är 5 dagar innan vår. The race is ON!!!
Nej nej, jag ligger inte och föder alldeles för tidigt. Jag har bara varit upptagen med att fira vårt bröllop, så där några veckor i efterskott. Vi har bakat paj och tårtor och sprungit runt som galningar och gjort färskost och välkomnat massor av fin släkt till vårt hem. Och så har jag pustat och svettats och fått svullna fötter och varit DÖDSTRÖTT hela dagen idag, för det är fan inte det lättaste i världen att ordna fest för 35 personer när man är högpreggers och det är världens varmaste dagar. Vi tackade våra kloka hjärnor flera gånger att vi hade bjudit in till middag och inte till lunch, för hade vi bjudit in till lunch hade alla smält bort på uteplatsen som tydligen rent temperatursmässigt ligger väldigt nära the hellmouth (alla vet ju hur varmt det är i helvetet - så uppenbarligen är detta förklaringen - tack och lov att jag sett alla avsnitt av Buffy cirkus 7000 gånger så jag vet hur jag ska hantera de otrevliga varelser som ibland smiter ut - som tur var dök de inte upp igår).

Men hur som helst. Tröttman idag alltså. Det känns som att jag festade till sent på natten och drog i mig tjugfemtusen bira. I själva verket drack jag ett glas alkofritt mousserande vin och en flaska alkofri öl (vem tusan som drack upp mina andra flaskor med alkoholfri öl vet det fan), men idag har jag typ krupit fram på onda fötter med ond rumpmuskulatur (?!?!) och prinskorvssvullna tår.

Föresten, på tal om svullna kroppsdelar. Jag har ju alltså gift mig och har således en ring på mig mitt finger nu. Jag är inte en jättevan ringbärare och är lite lite rädd att fingrarna ska svullna upp till storlek king size och att jag då inte kommer få av mig ringen. Guld och sådant går ju att klippas upp, men vi har superduperstarka hardcore titanringar - kommer jag typ få amputera mitt finger då? Eller gör jag bäst i att hänga ringen i en halskedja sista månaden?

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

5 kommentarer:

  1. Jag rekommenderar dig starkt att ta av ringen och bära den i kedja. Har gjort så med min, som även den är i titan. Vill varken riskera finger eller ring :)

    SvaraRadera
  2. Ta av dig säger jag! Jag fick inte på mig mina ringar förrän närmare ett halvår efter förlossningen, så svullen var jag...

    SvaraRadera
  3. Så fort jag fick veta att jag var gravid tog jag av mig alla ringar och la dem i en liten ask :-) Jag är nog ingen smyckestjej från början, så graviditeten blev en fin ursäkt till att slippa!
    Men efter förlossningen (nästa månad!!) ser jag ändå fram emot att i alla fall kunna ta på mig ringarna när vi ska bort eller jag vill känna mig fin :-) Nu passar de inte alls, hihi!

    SvaraRadera
  4. Jag tog inte av mig min (titan)ring i tid utan fick vackert såga upp den då den började stasa. Pga av en liiiiiiiiiiten fin diamant är den icke räddningsbar :'( Tror dock den hade kunnat lagas om den varit helt slät. Men jag säger som ovan - av med ringarna!

    SvaraRadera
  5. Jag har precis varit tvungen att ta av min ena. Sportar dock snygg vit ring under, pga så solbränd så jag ser smutsig ut... Förra gången tog jag av mig ringarna i vecka 38, men det var ju december...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.