torsdag 15 augusti 2013

Dagens invänta Kenty-uppdrag (BF+5)

Hej bästaste Mirijam!

Du hann ju inte marmorera naglarna imorgon, så idag har du två uppdrag. Eftersom du kommer sitta där med nylackade naglar så tänker jag att du behöver ett uppdrag som inte kommer nöta ned den fina manikyren på en gång. (Angående nagellack på förlossningen - har man ett planerat snitt brukar man få instruktioner om att inte ha målade naglar, men har man en planerad vajayjay-förlossning brukar man inte få sådana instruktioner (jag har i alla fall aldrig fått det och när jag tittar på bilder från Edsters förlossning hade jag mina naglar lackade i mörkgrönt). Enligt kommentarer igår på bloggen brukar det finnas remover på förlossningsavdelningen om nagellack behöver tas bort utifall att snitt blir nödvändigt - så lacka på). Och sedan, när naglarna torkat och du vill chillaxa lite, då gör du dagens uppdrag.

Dagens invänta Kenty-uppdrag (BF+5) - Peanut Butter + Honey Milkshake

Alltså, jag har fått för mig att du gillar jordnötssmör - säg att du gör det och att du har det hemma. Om du inte gillar det så kommer det i slutet av inlägget några alternativa recept på andra milkshakes som låter göttiga.

Det här behöver du till två personer eller två portioner:

✿ 5 dl vaniljglass
✿ ½ banan
✿ 2 msk honung
✿ 4 msk jordnötssmör
✿ Instruktionerna på A Beautiful Mess (där receptet kommer från).

Om du inte gillar jordnötssmör, så kanske något av dessa recept kan vara något istället?

Askinosie Chocolate Malt Milkshake
Mocha Chip Frappe
Mint Oreo Ice Cream Shake

Mmmm, milkshake! Hoppas att dagens uppdrag ska smaka!


Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

5 kommentarer:

  1. Rapport från en som gjort katastrofsnitt: någon slags nagellacksborttagning måste de ha på förlossningen/i operationssalen, för när jag kom till förlossningen hade jag relativt nylackade naglar, men på uppvaket efter snittet var lacket borta på det finger där syresättningsmätargrejen hade suttit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar ju rimligt. Jag tänker att det är så många operationer som inte är planerade, att de måste ha ngt vid akutfall.

      Radera
  2. Woohoo!! Ville bara säga att a Beautiful mess var den första blogg jag började följa, tyckte att Peanut Butter + Honey Milkshake lät bekant :)Hoppas allt går bra och det blir bebis snart!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÄLSKAR ABM! Förutom när de skriver en tutorial på hur man vispar grädde (fast, ser man till kommentarerna var den ju välbehövd).

      Radera
  3. Provat nu, sambon sprang iväg till Ica när han hade sett receptet. Två portioner funderar säkert som måltidsersättning, jag kunde få i mig en halv efter intensivt drickande. GOTT SOM FAN!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.