måndag 26 augusti 2013

Har fortfarande inte hittat mirakelkuren


Jag kan berätta för er att munkar, en sådan där Starbucksdricka, en festis och en Schweppes Russian, inte gör några under alls för halsbrännan. Inte det minsta faktiskt.

Jakten på den perfekta mirakelkuren får därmed fortsätta.

PS. Vare sig Ahlgrens bilar eller Gott & Blandat, eller smågodis överlag faktiskt, funkar mot min halsbränna heller. De snarare, HÖR OCH HÄPNA, förvärrar skiten. Förfärligt tråkigt, kan jag tycka. 


Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

5 kommentarer:

  1. Ha ha, jag har samma problem ;-) min bror och familj var hos oss i helgen och hade med det finaste en utlandssvensk kan tänka sig - svenskt lösgodis!! Av ngn konstig anledning blev inte min halsbränna bättre av det..
    Jag har samma gravidapp som du och har bf som 3/9, den säger att jag har 8 dagar kvar... Hur kan det vara så om du har 6 dagar kvar med bf dagen innan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden kanske går snabbare i Sverige ;) Näe, jag har ingen aning faktiskt.

      Radera
  2. Nu är allt kanske bara ironi och du har nog stenkoll, men om du inte har det så kan jag säga att Losec funkar fint och är inte dåligt på något vis, jag fick min son i januari och hela graviditeten sprutade jag eld, eller tja, halva, till en kompis gav mig tipset att Losec är det enda som hjälper, mycket riktigt, det var min räddning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, jo då, jag skojar bara. Jag knaprar Novalucol, vilket funkar bra för min del. Och Omni....någonting, men den är slut. :)

      Radera
  3. Lider med dig, hade halsbrännan från hell! Missbrukade galieve. Mjölk och mandlar på kvällarna. Det var det enda som inte förvärrade saken. Och att sova sittande. Jippie...

    Anna Granström.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.