torsdag 8 augusti 2013

Att få barn - det är lite som att vara typ Blondinbella (speciellt nu när hon också är preggers)

Jo men det är sant! Att vara gravid och få barn, det är lite som att vara Blondinbella, eller annan storbloggare. Vet man bara vart man ska leta så kan man nämligen låta gratissakerna hagla över en. Och vem gillar inte freebies, liksom? JAG älskar i alla fall freebies! Här är ett försök att sammanställa de bebispaket som går att beställa och hämta ut på olika ställen. Gratis! Mmm, gratis! Det är grejer det!

På förlossningen och BB här i Stockholms län får du med dig två goodiebags (i alla fall var det dessa jag fick med mig för 20 månader sedan - men märk väl att detta kan skilja sig enormt mellan olika förlossningsavdelningar). Jag tänker kalla dem goodiebags, för det låter festligare än reklammaterial med gratisprover. Jag tänker inte gå in på detaljer vad de innehåller, för det är ju faktiskt mycket roligare att bli lite överraskad. Ni som bor i andra län får gärna berätta i kommentarerna vad ni fått med er - OM ni fått med er något från förlossningen/BB.


❤ I Stockholm (och på flera andra ställen) får du dels en Libero startväska med dig från förlossningen, som naturligtvis innehåller ett ganska schysst urval av tester av deras produkter. Det ryktas att man kan maila Libero om man inte fått en startväska, men jag vågar inte svära på att det stämmer.

❤ Du får även en Baby Bag i Stockholm (och på flera andra ställen) när du kommer upp till BB. Denna innehåller lite blandad kompott varumärkesmässigt och minns jag inte fel så innehåller de en testtub av min favoritsalva.

Allt för föräldrar har ett gravidpaket som man får hemskickat efter registrering på deras hemsida.

Babybox registrerar du dig för och hämtar sedan ut hos Babyproffsen, Babyland eller Barnens hus.

Kronans Babygåva får du om du har MedMera-kort och registrerar dig för lådan.

Baby to be är Apoteksgruppens babylåda.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

6 kommentarer:

  1. I mitt landsting (östergötland) hade de tagit bort "goodiebagsen" på BB :(
    Och ja, de fanns 19 månader tidigare här med men nu, för circus 2 månader sen var de borta. Så förbered er för besvikelse! :P :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. De verkar fortfarande finnas här i Sthlm - fast det verkar också variera från sjukhus till sjukhus en hel del.

      Radera
  2. Kan besviket konstatera att vi måste åka ungefär 35mil för att få tag på en Babybox. Och för Apotekets Baby to be får vi ta oss 12mil, men det är mer ok eftersom vi ändå måste färdas den sträckan för att komma till BB i Gällivare.
    För i Kiruna finns det inget BB sedan 2001. Yay!

    Har däremot hört rykten om att man får dubbla uppsättningar av Liberos startväska, har redan fått en under den förlossningsförberedande "kursen" och vänner säger att man får ytterligare en på förlossningen.
    Det återstår att se, inom tre veckor borde jag veta!

    SvaraRadera
  3. måste ju bara skryta om babylådan som varje blivande moder i Finland får gratis av staten, guld värd, speciellt för förstföderskor! Klicka på länken för att se innehållet! http://www.kela.fi/web/sv/mammaladan

    SvaraRadera
  4. Japp, man kan mejla Libero om man inte fått den på BB. Det gjorde jag och då skickade dom hem den :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.