torsdag 15 augusti 2013

Gårdagens invänta Kenty-uppdrag – nailed it!

Okej, jag skulle ju göra en fräsig manikyr inför Baby Kenneths ankomst, och jag var sjukt pepp när jag rotade runt i lacklådan och planerade vilka färger som skulle passa ihop. Tyvärr gick det inte riktigt som planerat.

(Går)dagens uppdrag: Marmorera naglarna enligt den här beskrivningen.
Känsla för uppdraget: "WOW! Det kommer bli skitsnyggt, jag kommer vara hottast på BB osv"
Total tid: 5 minuter förberedelse, 30 sekunder för att fatta att det kommer gå åt helvete, ytterligare 10 minuter för att plocka undan allt + ta bort allt lack från fingrarna. 
Resultat: Helt jävla miserabelt. Alltså verkligen. Se nedan.


Bra början. Fina nylackade naglar och allt framplockat inom räckhåll. Tänkte att ett ljust turkost och ett babyrosa skulle bli tjusigt att ha på.  



Droppade i lite av varje färg och blandade med min blompinne enligt instruktionen. Det lade sig som ett litet... skinn på ytan. Som när man gör varm choklad och inte dricker fort nog, ni vet. 



Ehhh. Jaha. Det där lilla lackskinnet var lite klurigt att få fint måste jag säga. Var så god att skratta ihjäl er medan jag gråtande tar borta detta aber till manikyr och målar om min naglar igen. Känslan så här i efterhand är att jag är osäker på om jag: 
1) blivit lurad (verkar otroligt) eller 
2) gjort helt fel (inte lika otroligt men beskrivningen SÅG inte så svår ut)

Någon av er som gjort det här och fått det snyggt? 

Jag kände att jag var tvungen att sälla mig till den här skaran av folk. Nailed it på Pinterest, där har man underhållning så det räcker och blir över. Och känner sig inte lika värdelös själv.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

13 kommentarer:

  1. Hahahaha!! Dör! Ok, dagens högsta flabb, nailed it!

    SvaraRadera
  2. Förlåt, men... HAHAHA!!! =)

    (om man skulle vilja felsöka lite är jag ganska säker på att det beror på att du använt för gamla nagellack - de måste vara purfärska för att det ska funka)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hur FAN ska man veta det? Och det är ju inga fel på lacken annars, och dom är inte såååå gamla, konsistensen är ju som vanligt annars? Skituppdrag.

      Radera
    2. Fast, sprillans nya nagellack ska väl inte behövas? Så länge de inte klumpat ihop sig eller tjockat på sig brukar det funka hyfsat.

      Radera
    3. Hjälp vad sur jag lät här, det var inte meningen :)

      Radera
    4. Ja, alltså jag ska ju inte utge mig för att förstå kemin bakom det hela, men JAG HAR FÖR MIG att om nagellacket löser upp sig i vattnet istället för att lägga sig som ett eget (sammanhållet) lager på ytan är det för gammalt (för detta - naturligtvis inte för att måla). Va fina ni är med utmaningarna förresten, om jag går över tiden hoppas jag att nån i min närhet kommer på lika härliga uppdrag till mig! =)

      Radera
  3. Åh nej, och detta som var planen för morgondagens uppdrag: http://pinterest.com/pin/75083518759657560/

    SvaraRadera
  4. Haha, men det var ju en inte så informativ instruktion. Jag har inte vågat mig på det där men jag har en länk till en bättre tutorial för nästa försök ;-)
    http://lelack.blogspot.se/2012/05/steg-for-steg-water-marble.html
    Tror flaskvatten och ett ljusare lack i botten är bra. Och tejp runt om för att slippa lite av kladdet.

    SvaraRadera
  5. Alltså, ehhergud, såhär mycket har jag inte garvat för mej själv på riktigt länge! Först dina fingrar, och sedan bilderna på pinterest,,, herregud jag dööööör! Humor!

    SvaraRadera
  6. Ni är så himla roliga! puss på er;)

    SvaraRadera
  7. Inspierad av ert uppdrag försökte jag å min 12åriga kusin oss på detta igår. Kan väl säga som så att vi fick typ samma resultat som dig. Hur sjutton gör man liksom?!?!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.