onsdag 14 augusti 2013

Dagens invänta Kenty-uppdrag (BF+4)


Hallå där Mirijam!

När du kommit hem från MVC är det dags att plocka fram nagellackssamlingen, för nu är det dags att piffa. Oroa dig inte, jag tänkte inte sätta dig på att göra små regnbågar och moln - däremot ska du marmorera naglarna! Har du gjort det förrut? Det är lättare än vad det ser ut. Och kladdigare. För det blir kladdigt, så se till att ha remover och bomull redo, eller kanske till och med nalla lite på Kentys tops. Han får skylla sig själv om ett par saknas när han dröjer sig kvar så länge där inne, kan jag tycka.

Dagens invänta Kenty-uppdrag (BF+4)marmorera naglarna

Du behöver:

  • En skål med vatten
  • En pinne av något slag (grillspett,tandpetar, blompinne brukar funka bra)
  • En massa tjusiga nagellack
  • Instruktionen från The Beauty Bay här nedan (finns att hitta på Pinterest också)

Lycka till med kladdet - och glöm inte att återrapportera.

PS. Om du vill göra av med lite pengar på dig själv idag, så kan du även få ett bonusuppdrag! Spana in de här två nagellacksshopparna på Etsy (1 och 2) och köp en glittrande kärleksbomb till dig själv. För det är du värd!

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

8 kommentarer:

  1. Tips inför dagens uppdrag: Tejpa (vanlig tejp, kirurgtejp eller vad man nu har) fingret runt nageln, alltså där du inte vill att det ska fastna kladd. När du doppat är det bara att pilla bort tejpen och mindre att ta bort med removern. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har för mig att man inte ska ha nagellack när det är dags för förlossning, för OM (alltså om) det blir snitt så är ju det en operation och då behöver man kunna se färgen på naglarna. Bara en tråkig info appropå det i övrigt peppiga uppdraget. Mvh glädjedödarn

    SvaraRadera
    Svar
    1. va? Det har jag aldrig hört talas om. Jag tror jag hade nagellack när jag födde Eddie. Då får de la skrapa av det :)

      Radera
    2. Det är iallafall en instruktion vid planerade snitt. Men jag är ju inte läkare, bara snittad...

      Radera
    3. Ahh, men vid planerade snitt kan jag förstå. Har dock aldrig fått någon sådan instruktion inför en vajayjay-förlossning. Antingen får Mirijam göra bara några naglar, eller tvätta bort det innan hon åker in.

      Radera
  3. Dom har remover på FL, kör på bara!!! ����

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sweet. Eller gör bara några naglar :D

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.