måndag 26 augusti 2013

Är det eller är det inte?

Det hugger till i magen och släpper liksom inte och jag tänker hmm, var det där eller var det inte? Det är ju inte första gången jag går och väntar på att en förlossning ska dra igång och jag har ju tidigare upplevt värkarnas kraftfulla slag mot kroppen. Ändå är det så svårt att avgöra, de där första värkarna, begynnelsen liksom: förspelet till stormen som det är att föda barn.

Men nej, det är det inte. Varenda gång är det gaser - en fis på tvären eller en liten korv av det bajsiga slaget som behöver klämmas ut. Alltså, jag har fan aldrig varit så gasig som jag är just nu.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

1 kommentar:

  1. Ja, trots att jag också är omföderska (dock bara nr 2) så är jag också förvirrad - vad är en värk och vad är bara gasighet? Förra gången gick vattnet och sedan kom värkarna typ 10 min senare och det var så UPPENBART!
    Igår gjorde doktorn en hinnsvepning (obehagligt!) och idag är jag helt säker att slemproppen kom (förra gången vet jag inte om det var den som kom kvällen innan vattnet gick - lite blod men inte så slemmigt tyckte jag)! Spännande!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.