onsdag 21 augusti 2013

Nej, jag har inte fött än...

Färg! Djur! Filt!
För varje dag man går över tiden får man köpa en filt till bäbisen, det är det lag på. I dag snubblade jag över en förträfflig Snoozy-rea och fick med mig vad som kanske kan vara den bästa kombon i världen – turkost, rosa och zebror. Älskar'n!

Och ni som hängt med ett tag minns kanske min besatthet över mopsfilten från Me&I? Jag hittade den på Tradera när jag gått åtta dagar över tiden och tänkte inget annat än JAG SKA HA DEN, KOSTA VAD DEN KOSTA VILL. Den ville kosta 548 kr inklusive frakt tydligen. Hehe. Obs att det var den andra av två som kommit ut på Tradera under hela graviditeten (ja, jag har kollat varje dag) så det är ju inte så att det kryllar av dom direkt. Plus att den var ny. Men ändå. 

Baby Kenneth, 18 år: "Men varför skaffade ni inte ett sparkonto i mitt namn innan jag föddes, det hade kunnat växt till ett körkort nu"
Baby Kenneths mamma: "Det gjorde vi älskling, men eftersom du vägrade komma ut så köpte jag filtar för alla pengar medan jag väntade". 

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.