lördag 17 augusti 2013

Dagens invänta Kenty-uppdrag (BF+7)


Hola Mirijam!

OK. Så inget mer hardcorepyssel alltså? *stryker skapa klädkollektion och handplocka 5 liter blåbär och baka blåbärsmuffins till gravida kvinnor i Skogås och Haninge*

 Kommer du ihåg det här *pekar uppåt* - bilder från snart två år sedan när vi åt brunch på Sirap med Karin och Emster. Mmm, amerikanska pannkakor, bacon, mmmm sirap, mmmm kaffe. Jag åt så mycket att jag höll på att kräkas på Gina Tricot när Edster riktade en spark mot stället där amerikanska pannkakor går för att smältas innan tarmresan. Still worth it. Och vet du, nu när Kenty klamrat sig fast i en extra vecka tycker jag det är dags att du börjar kolhydratladda rejält nu. Och du vet vad det betyder...

Dagens invänta Kenty-uppdrag (BF+7): IT'S PANCAKE TIME!!!

Japp. Det är dags att steka amerikanska pannkakor enligt det bästa recept jag vet - nämligen detta från Söta Saker. Och om jag tycker att ett recept är bra, så innebär det dels blir asgott och dels att de är aslätta att laga. För jag SUGER på att laga mat. Allt jag rör vid blir bränt och smakar, well, som bränd mat gör mest. Förutom dessa pannkakor. De blir höga, fluffiga och nommiga. De blir fan perfekta. Och goda. Nämnde jag att de blir goda?

Personligen tycker jag att man kan äta amerikanska pannkakor när som helst på dagen, till bruch, till lunch, till mellis, till middag, som kvällsmys. Allra helst med bär till (jag gillar frysta blåbär eller jordgubbar) och gärna en slurk pannkakssirap. Bacon är ju sjukt gott till det med och ett glas juice (kanske ananasjuice.... hö hö hö) - och kaffe. Så klart.

Huruvida du vill steka dem själv eller om du lägger det på den väntande fadern - det spelar just ingen roll. Ditt uppdrag är att äta dem. Och bara njuta lite för att det är så himla gott.

Och lite bilder som bevis på att till och med jag kan laga dem.



Smaklig spis!

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

1 kommentar:

  1. Nu går jag också på övertid, så har börjat med några av dina uppdrag själv! Naglarna fixade, inte lika avancerat, men de är iallafall målade!
    Men det här, HERREGUD! SÅ gott! Kommer absolut göra samma uppdrag om och om igen tills bebis behagar komma ut!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.