torsdag 15 augusti 2013

Glömde en viktig detalj

Igår när jag bad er gissa på vilket datum Bebishen kommer så glömde jag bort en viktig detalj. Nämligen följande: den 22 augusti kommer sambomaken tillsammans med stora sonen befinna sig på en dagskryssning för att fira mina sväron som både fyller 70. Jag har bestämt mig för att inte åka med eftersom jag garanterat skulle föda ute på Östersjön om jag gjorde det (samt har akut färjefobi, vilket antagligen skulle starta värkarbetet av bara farten). Så det bör ni även räkna in i denna ekvation, att han inte kommer vara ens i närheten på hela dagen. Att, om det sätter igång, har mamma lovat att ta hand om Eddie (som är mitt i sin förisinskolning då) - och jag, tja, jag får väl ta en taxi till närmaste förlossning mol allena. Åh herre gud vad jag kommer föda på torsdag enligt lagen om alltings jävlighet. Eller kan jag ringa dig Elin eller dig Nova och be om sällis?

Hallå, lite trögt med gissningar kan jag tycka föresten - igår var ni över tusen personer som trillade in på bloggen, men bara tio gissningar - VAR DET NÅT JAG SA? VAVAVA?

*gråter a´la hormonell höggravid kvinna som känner sig övergiven. JÄTTEÖVERGIVEN FAKTISKT*

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

6 kommentarer:

  1. Asså min stora hann gå en hälsapådag på föris, en fredag, och så föddes lillsyrran på söndagen. På tal om inskolning osv. Blev jättebra sen när han fick börja på riktigt men det var verkligen lagen om alltings jävlighet. Haha obs detta var alltså ingen SÅN "assåå"-kommentar. Jag menade det in a good way. Plus: jag hade inte haft något emot att åka in o föda själv, killen sitter ju för bövelen bara där o glor ändå. Man gör ju jobbet lika bra utan honom tycker iaf jaaag. Plus att iaf i Malmö när man fött så får killen ändå inte stanna kvar på natten. Fatta tradigt att sitta o glo på sin lidande tjej flera timmar, säga hej till ungen o bara: jahapp nähäpp då åker jag hem nurå, ses imönn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh I KNOW. Det skulle inte förvåna mig ett endaste ögonblick om jag föder mitt under inskolningen. Allra helst ska det gå snabbt också, så jag får föda inne i vilrummet. Ha ha ha!

      Radera
  2. Inga problem, du har ju lovat att agera backup-förlossning om jag inte får plats på sjukan när det är dags för mig så kan känna att I owe you one (även om jag på ett sätt oroar mig lite för att din enda förberedelsehadling var "jag kan koka handdukar). Men äh, det är tanken som räknas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag lovar att även ha alvedon hemma? Samt öva på dukningen av efter-förlossnings-brickan?

      Radera
    2. Känns som att brickan i Skogan dessutom är lite göttigare än brickan på förlossningen, I'm game!

      Radera
  3. Jag kör in dig på förlossningen och håller handen! Lovar! Kan stå uppströms så jag slipper se vajayjay :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.