onsdag 7 augusti 2013

Update: fosterläge

Ultraljud gjort och bebishen ligger visst med huvudet nedåt. I alla fall idag. Men tydligen fanns det möjlighet för vidare akrobatiska övningar och om (eller när, snarare) värkarbetet sätter igång så tyckte hon det vore bra om vi inte väntar för länge med att åka in utifall att en sista minuten vändning måste göras. Borde jag typ inte kunna kräva en förlossningsplats i Stockholm då - eller kan de skicka mig till Falun ändå?

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

2 kommentarer:

  1. De skickar helst inte omföderskor och har du dessutomrn en bebis som snurrar runt - tja, det kan helt enkelt vara din biljett till förlossning i Stockholm!

    Åsa

    SvaraRadera
  2. Kan vi inte prata lite om olika BB´s? Har upptäckt att jag ska föda på ett DDR-liknande BB där man måste dela rum, inte säkert alls att pappan får stanna över (finns inget patienthotell) och, ve och fasa, man får inte använda mobil eller dator på avdelningen! När jag har hört om mina kompisars förlossningar på andra ställen verkar alla fått eget rum, plus minsann kunnat smsa, instagramma och facebokka i realtid (om man vill det alltså)! Nu tror jag att vården är jättebra på mitt sjukhus och jag fått en bra intryck hittills, och det är väl vad som spelar roll kanske?
    /jenny

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.