lördag 3 augusti 2013

Pust och frust!

Alltså, den här värmen... Vill man ens föda nu? Ni som har erfarenhet, vilket är jobbigast - att vara höggravid när det är jättevarmt, eller ha en nyföding i samma värme? Nyföding va?

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

4 kommentarer:

  1. Jag tycker amningen kan bli det jobbigaste i denna värmen. Svettig hud mot svettig hud liksom. Å andra sidan är det skitgött att kunna sätta mig och amma varsomhelst utan att behöva tänka på vindar och skydd och mjölkstockning osv.
    Fast så är ju huset väldigt svalt och min bebis vill inte sova på mig.

    Nä, jag dog av värme redan i maj så jag vet inte vad jag gjort om jag vart gravid nu. Smält bort.

    SvaraRadera
  2. Jag födde Set under värmeböljan 2009 och det gick bra, det jobbiga är mest att man får inte bada på ganska länge (i havet). Knip så länge du tyar doppa dig är mitt råd!

    SvaraRadera
  3. Jag var både extremt höggravid (gick över tiden, blev igångsättning) o har fött barn denna sommar. Han är 4 v nu. Tycker det är svårare med en nyfödd, då man kan inte vara ute när det är för varmt +lägenheten är bastu o han vill amma hela tiden för han är varm o törstig. jag har aldrig varit så blek förut i augusti! Men det kommer fler somrar bra och dåliga..

    SvaraRadera
  4. Kan tyvärr bara hålla med föregående talare. Amningen gör tydligen (enligt förlossningsläkaren) att man blixtsnabbt hamnar i ett slags klimakterie. Hej vallning och svett. Hud mot hud, nja, blir bara ännu varmare. / Annakarin
    Btw, jag frågade via er om mat under fl. Visade sig vara totalt onödigt och överflödigt. Kräktes upp all sportdryck o nyponsoppa jag fick, slutade med kompletterande dropp ist. Häpp !
    Är spännande att få följa med er här. :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.