måndag 19 augusti 2013

Akrobaten i magen

Magen as we speak
Om jag har en bebis i magen som vägrar fixera sig? 
Svar: ja! 

Om jag också har en bebis i magen som tycks slå ihjäl tiden genom att utöva voltande akrobatik? Svar: ja! 

Om jag nu fått ytterligare instruktioner att inte vänta för länge med att kontakta förlossningen när värkarna sätter igång / vattnet går så att de kan fastställa läget på akrobaten?
Svar: ja!

Annars: ingen äggvita i kisset den här gången. Bra blodtryck. Fortsatt frodig magkurva.

Övriga observationer: det blir svårare och svårare att pricka rätt med kisset i muggen i takt med att den frodiga magen växer sig allt frodigare. Men den här gången spillde jag i alla fall inte kiss på tröjan när jag balanserade runt på kissmuggen. Med det inte sagt att jag gjorde det förra gången,vilket jag dock gjorde. 

Också: FAN vad gasig jag är idag. Och jag som inte ens åt något gasbildande igår. Jag går omkring och släpper väder i sådan mån att jag eventuellt kommer lyfta snart. Så ser ni ett preggo prutta sig förbi utanför ert fönster någonstans där uppe i skyn - då är det jag. Katta Kvack. 

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

1 kommentar:

  1. Ha ha, i fredagskväll var jag övertygad om att jag skulle föda, hade vad jag tyckte var regelbundna värkar som gjorde ONT ONT ONT... men så samtidigt så märkte jag att jag var väldigt gasig så tänkte att jag skulle avvakta lite. Somnade om, sov oroligt men värkarna avtog. På morgonen insåg jag att det var förstoppning! Så glad att vi inte jagade upp våra vänner som lovat att vara barnvakter och som bor i andra ändan av stan (eftersom vännerna som bor närmare var bortresta över helgen) och åkte in till BB för att få höra att tja, det var inte förlossning på G!
    Jag var också inne på koll idag (BF 3/9, dagen efter dig) och tackade ännu en gång den som är ansvarig för att köpa in kiss-muggar på den avdelningen på sjukhuset!! Största jag någonsin sett! För några veckor sedan var jag på en annan "kvinnoavdelning" på sjukhuset och det var den minsta muggstorleken, fattar inte HUR de trodde att en kvinna, gravid eller inte, skulle kunna pricka rätt...
    Håller tummarna att att akrobaten fixerar sig snart, eller iaf håller huvudet neråt!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.