onsdag 28 augusti 2013

Hej Snippy - watcha doing?

Alltså. Kan vi prata lite om snippy? Klart vi kan!

Jag är så himla öm i snippy och området där kring. Med området där kring menar jag främst  insidan av låren jättehögt upp, ni vet området som mer eller mindre angränsar till snippy. Jag skulle vilja kalla det för ljumskarna, men de är väl mer fram till, jag pratar om området runt där bebis ska ut liksom.

Detta är inget nytt direkt, jag har haft ont in the snippy area senaste månaderna. Googlar man lite så brukar ett av svaren vara att det nog är bebisen som gått ned för att fixera sig, men Bebishen är som bekant synnerligen ofixerad, väldigt rörlig och låg för en vecka sedan dessutom ganska högt upp i magen (så gör mina barn, tydligen, det var samma sak med Edster och jag tror även med storungen) - vilket får mig att tycka att det vore märkligt om det var det jag kände redan för två månader sedan då fixering alltså inte ens skett.

Hur som helst, irriterande är det. Som om en behöver gå omkring och ha ont i snippy INNAN förlossningen - sånt har en ju nog av efter, kan jag tycka.

Ni då - har ni ont i era snippys, eller är jag helt ensam i detta?

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

13 kommentarer:

  1. Jag hade jätteont vissa dagar, vill jag minnas. Som när man cyklat snabbt stående, trampat snett på pedalen och trillat ner med fittan på stången (aj!!!). Så minns jag smärtan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men BÄSTA förklaringen Jenny! VAD är det?! Jag har tänkt att det måste ha något med fogarna att göra, men det känns inte helt logiskt heller?! Sitta i skräddarställning och alla andra allehanda muppiga ways to sit går hur bra som helst, men när jag sitter "som en bör" så gör det så vansinnigt ont efter en liten liten stund. Precis som situationen du beskriver med cykel ;) Alltså det gör verkligen jätteont på ena sidan. Så här har jag inte haft så hemskt länge, och det är 3 v kvar till bf, så det kan väl vara ongen som fixerat sig nu.

      Radera
  2. Jag har tom ibland ont precis sådär när jag ska ha mens. Och VERKLIGEN i slutet på graviditeten. Som att det var såååå tungt i snippy och runtomkring.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag med, när jag ska ha och precis i början av mensen. Som att någon sparkat en rakt i det delikata området.

      Radera
  3. Nej, inte just i det området. Däremot i blygdbenet (heter det så?) Ajaj, jätteont, men det är väl foglossning antar jag. Kanske finns fogar i området där du har ont också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att detta är foglossning, den har inte känts alls på det här sättet.

      Radera
  4. Fick ont i anslutning till snippy, och har det fortfarande ibland (en månad till BF) men mer i yttre blygdläppsområdet, tror det beror på ett rejält åderbrock i området, blä!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tillägg: har även haft foglossningsproblem vid blygdbenet. Till skillnad från tidigare graviditeter då jag haft foglossnings känningar i höfterna å ryggen.

      Radera
  5. Jag har nästan halva graviditeten haft ont kring venusberget, både i ljumskarna och i blygdbenet. Jag tror ju att det är foglossningsknutet. Det är ju lite som en jävligt obekväm ståltrådar som dragits högt upp, så att den bildar en trekant av smärta

    SvaraRadera
  6. Oj, jag har verkligen svårt att kommentera på er sida...det strular alltid.

    I inlägget ovanför ska det stå ståltrosa

    SvaraRadera
  7. Som det är nu så märker jag knappt att snippy finns. Tur att det vankas förlossning snart så att snippy får något att göra.

    SvaraRadera
  8. åh jag hade så ont så jag trodde jag skulle dö vissa dagar! Värken i det där ljumskområdet, och sedan var det som om någon försökt krossa blygdläppisarna, och så fort man skulle gå så var det som elstötar från höfter, bäcken, ljumskar - you name it
    jag spenderade de sista veckorna med att krampaktigt hålla mig i husväggar, sambo+vänner osv för när dessa stötar kom igång kunde jag inte stå på benen...

    nu när jag tänker efter... hur överlevde jag?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.