söndag 25 augusti 2013

Men aj som satan!

När man har fött ut bäbisen så ska kroppen göra sig av med all extra vätska som man samlat på sig under graviditeten. Och dessutom blir man sataniskt törstig av att amma.

Så om jag säger så här: Moder natur var ju inte direkt jättesmart när hon placerade urinröret i direkt anslutning till området där bäbisen kommer ut. Aj.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

7 kommentarer:

  1. Du, ta en liten handduk med varmvatten och håll mot the exit när du kissar... Känns skönt!

    SvaraRadera
  2. Det finns grejer att utveckla på människokroppen helt klart. Förstår inte varför kroppens utgångshål ska vara placerade i grupp...

    SvaraRadera
  3. Kissa i duschen funkade bra tyckte jag. Även om en ju inte kan duscha varje gång, men att hålla en ordentlig tuss toapapper mot funkar också. Och grattis!

    SvaraRadera
  4. Om det inte går över är mitt tips att testa bedövningsspray (xylocain), det var det enda som funkade för mig. Men det hjälpte!

    SvaraRadera
  5. Jag säger som min kompis Nisse konstaterade nån gång på gymnasiet: Jag förstår inte varför man har gjort det så krångligt, det där med framfödandet.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.