onsdag 14 augusti 2013

I hear ya sistah!

Även om jag inte har haft det särskilt jobbigt rent fysiskt under graviditeten så är det ingen hemlighet att jag verkligen inte är en människa som gillar att vara gravid. Tvärtom. Och jag känner så väl igen mig i det här citatet från Brunheten:

Och jag tycker det är så hemskt. Hemskt hemskt hemskt att vänta barn. Jag tänker mig att om jag blir förvisad till ett eventuellt helvete när jag dör så kommer jag att få vara kroniskt gravid i det helvetet. 

I allt rosa internetpreggofluff är det så skönt att snubbla över fler som tycker så. Och det är så tråkigt att folk inte alltid fattar att det inte betyder att man inte är tacksam eller helt jävla själaglad över att kroppen kan bygga en helt ny liten människa. Det betyder bara att resan i det här fallet är en jävla skittransportsträcka på väg mot målet.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

6 kommentarer:

  1. Yes! Det är liksom inte bara alla symtomen, utan hela graviditeten, helt vidrigt tycker jag det är! Har genomlevt två och fy satan vad jag hatar det. Och fy satan vad jag älskar mina fantastiska ungar som kom till under de hatade graviditeterna.

    SvaraRadera
  2. Innan jag blev gravid tänkte jag att jag skulle ha två barn för att det var lagom. Nu tänker jag att jag aldrig i livet skulle orka med att kånka omkring på mer än två bebisar!! Samtidigt är min svägerska gravid och hon bor i en liten ullig bubbla av mysighet. Vill kräkas på henne.

    SvaraRadera
  3. Håller med så det skriker om det.

    SvaraRadera
  4. Höhö. *älskar att vara gravid*

    SvaraRadera
  5. Håller med totalt! Pluggade en gång med en kvinna som sa att hon skulle vilja vara konstant gravid. Jag har en 1,5-åring just nu samt är i vecka 9 med uppföljaren. Mår redan pyton och ser knappast fram emot att vagga runt hela vintern trött och tjock. Vet hur fantastiskt det kändes när första bäbisen var född och man direkt efter förlossningen kände sig "som vanligt" igen. Den känslan (tillsammans med världens bästa lilla kille såklart) var obeskrivbar. Så. Ser fram emot uppföljaren, men inte vägen dit. Får man säga så? Tycker själva graviditeten är jobbigare än förlossningen även när man har en komplikationsfri graviditet.

    SvaraRadera
  6. Eller hur! Ett nödvändigt ont. Jag klagade halvt sönder mig under graviditeten (och fick skönt nog många kommentarer om folk som höll med). Nu hade jag dock en fysiskt sjukt vidrig graviditet och inte tog det slut efter heller med diverse komplikationer och sjukdomar (som barnsängsfeber och blodpropp), men NU är jag bästis med kroppen och evigt tacksam att slippa var gravid. De små skavankerna känns som bagateller. Och belöningen, har fanimej fått världens gölligaste unge, så det där nödvändiga ontet var värt det. Iallafall en gång...

    Anna Granström.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.