måndag 19 augusti 2013

Vecka 39: Inskolning och kryssning - hur SKA DET GÅ???

Den här veckan, då är det inskolning på föris som börjar lite kort idag med ett infomöte och sedan tar fullfart imorgon. Och så är det på torsdag som slaktarn och stora sonen åker på dagskryssning för att fira farmorn och farfarn som fyller 70. Och idag är det ju MVC-kontroll och det ska väl vara fan om Bebishen roterat runt igen - för ett ultraljud har jag liksom inte tid med i veckan. Plus att jag ju också måste leta upp en lämplig vägg att banka mitt huvud mot eftersom Tilde och Jidhe är tillbaka i Nyhetsmorgon. Nej usch, vad elak jag är, men jag kan inte rå för det - de två i kombination, det är casting som övergår mitt förnuft.

"Det underlättar för ett barn om föräldern känner sig trygg att lämna sitt barn på förskolan..."

HA HA HA. Alltså, jag känner mig trygg med det, det gör jag ju. Men jag är ett gråtande preggomonster som har hemskt svårt att förmedla att jag känner mig trygg eftersom känslan av *BÖÖÖL HAN VÄXER SÅ SNABBT* liksom överskuggar tryggheten i vad jag förmedlar. Optimalt att skola in under sista sekunderna av en graviditet? Bergis inte det minsta!

Vecka 39 alltså! Två veckor kvar till BF idag.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.