måndag 5 augusti 2013

Kenneth – en knakelibrakbäbis!?

Okej, jag vet inte hur många gånger jag läst en förlossningsberättelse som börjar med "jag hörde ett knäppande ljud, och sedan gick vattnet". Man kan alltså förstå att jag stelnar till lite varje gång jag hör ett knäppande ljud INIFRÅN MIN MAGE och väntar på att något ska rinna ut. Vilket det aldrig gör. Så efter några dagars knäppande och inte så mycket som en centiliters vattenavgång googlade jag detta fenomen och vad får jag reda på då?

JO, ATT DET ÄR BÄBISENS LEDER SOM KNÄPPER.

Kom igen? Hur alien är inte det? O-er-hört alien om ni frågar mig. Alien och lite... äckligt. Magen ska vara tyst. Kenneth, sluta knäpp och kom ut istället. Okej?

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

4 kommentarer:

  1. Visst är det freaky med knäppandet? Det verkar råda lite delade meningar om vad det verkligen är som knäpper - allt från leder till hinnor och andra märkliga saker. När jag väntade Robin knäppte det aldrig men både med Eddie och Bebishen har det knäppt rätt friskt från typ vecka 30.

    SvaraRadera
  2. Har också haft bebis-leder som knäpper. Däremot har mitt vatten gått som start 3 ggr av 4 och jag har då aldrig hört det där knäppet. Det har liksom bara börjat rinna. Jag har väl mjuka hinnor jag :)

    SvaraRadera
  3. Helt klart alien, jag som tycker att de där sparkarna är alien nog liksom, skulle bli mkt irriterad om bäbis dessutom låg och knäckte med lederna. Min förra förlossning började med att vattnet gick, men jag hörde då inget knäpp. Kan iofs bero på att jag sov, men men. Hoppas du snart hör ett knäpp, får värkar och att Kenneth kommer. Min bäbis v 35 nu känns så väldigt mycket mer avlägsen när jag läser här och ni som är beräknade innan mig ändå inte har fått era.

    SvaraRadera
  4. Båda mina har knakat och knäppt i magen, och med nr två knäppte det också till när vattnet gick. Fast det var ett annat slags knäpp och det lätt inte från magen utan mer från snippis. Det där med vattnet var slugt, jag vaknade av det och kastade mig reflexmässigt ur sängen, utan ens hunnit tänka att det kunde vara vattnet. Stod jämte sängen helt chockad i en pöl och försökte visk-ropa för att väcka den blivande farsan utan att väcka det sovande storasyskonet. Förlossningar asså, crazy business. Men de går över fort och sen har man bebisen för evigt, eller ja typ åtta månader, sen börjar hen bli stor.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.