tisdag 13 augusti 2013

The twilight zone

Idag var vi till sjukhuset. Inte för att föda, utan för att Edster var så himla dålig. Men han blev så mycket piggare någonstans mellan Skogås och Huddinge sjukhus att vi bestämde oss för att vända tillbaka hemåt när vi ändå inte fattade vart vi skulle parkera.

Alltså, vi har varit på Huddinge Sjukhus cirka tusen gånger senaste två åren, men de håller på att bygga om och för att komma till parkeringsplatserna slussas man runt hela jävla sjukhuset - för att sedan hamna där man startade utan att ha fattat vart man ska ställa bilen. Det har liksom förvandlats till the twilight zone. Sjukt ovärt, kan jag tycka. Vi vinkade hej till förlossningen och jag tänkte att jag kan ju gå av och sätta mig där utanför och invänta att Bebishen vill lämna da womb - för tänk om det går snabbt med utträdet den här gången (det är ju trots allt min tredje förlossning) och vi snurrar runt runt sjukhuset med bilen för att hitta en freaking parkeringsplats. Kanske lika bra att åka till Södertälje på en gång, för det lär gå snabbare än att irra runt Huddinge Sjukhus för att hitta parkeringsplatserna.

Eller så kan jag ju alltid föda i bilen. Går en rengöring på försäkringen månne?

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.