tisdag 13 augusti 2013

Mission completed! Eller, "SHIT JAG KAN JU PYSSLA!"

Dagens invänta Kenty-uppdrag från Katta var lite mer pyssligt än att sitta framför en dator och klicka in en beställning som jag gjorde i går, något som gjorde mig nervös eftersom jag inte direkt är en pysselmänniska.

Dagens uppdrag: Göra en pappers-hjärt-girlang att hänga över Baby Kenneths säng.
Känsla för uppdraget: Oh my god, ska jag pyssla PÅ RIKTIGT? 
Total tid: Betydligt längre än nödvändigt eftersom vårt extrarum, aka kontoret/pysselrummet, ligger nerpackat i lådor på grund av vattenläckan vi fick för någon vecka sedan. Så jag hade inte direkt koll på vart jag hade papper, saxar, lim osv. Men när jag hittat allt så tog det kanske... en halvtimme? Max.
Resultat: SVINBRA! Se nedan.



Okej, man tager vad man haver osv. Jag hittade en påse med vanliga A4 med noter på som jag köpte på Panduro för... ja, jag har nog ägt dessa sedan dinosaurierna gick omkring och pysslade under kritaperioden någon gång. Inte visste jag då att de skulle bli perfekta att hänga ovanför en spjälsäng!




Sedan blev det svårare, jag ville blanda med något annat eftersom färgen "hudfärgad" inte är så jätteskoj. Jag letade lite i mina presenpappersgömmor och tog till slut ett turkost trots att det var tunnare än tunnast. Hade jag hittat mitt papperslim så hade jag limmat fast det dubbelt på ett styvare papper först, men man kan inte få allt här i världen. Eftersom jag är världens lataste människa klippte jag sedan bara ut fyrkanter och sedan använde jag ett hjärta som mall innan jag klippte ut alla samtidigt. Vilket eventuellt gjorde att det blev liiiite hackigt i kanterna men bäbisar ser ju inte mycket längre än typ 20 cm den första tiden så det struntade jag i. Sedan fuskade jag lite till och sydde ihop dom med en spexig zickzack som jag hittade på min ack så oanvända symaskin.

(Märker ni också att ledordet här är "fusk"?)



TADA! Hur snyggt blev inte det här då? OCH JAG GJORDE DET HELT SJÄLV, fatta hur jag och Baby K kommer freakin' ÄGA på öppna förskolan sen! Eller var man nu pysslar. 

Utvärdering: Hallå, kuta iväg och köp lite fina papper och sy girlanger för fasen! Det här blev ju jättefint och var sjukt lätt om man körde fusket med symaskinen. Om man köper fina styva papper med mönster på bägge sidor så kan man göra megalånga girlanger och hänga i taket! Eller så kan man göra i sånt där plastat papper och ha utomhus? MÖJLIGHETERNA ÄRO OÄNDLIGA!

*lutar mig tlllbaks och inväntar stående ovationer*

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

5 kommentarer:

  1. Wiihoo! fan vad FINT! Och alltså, om du tror att du inte kan pyssla så ska jag överbevisa dig fram tills dess att Kenty kommer. MUAHAHAHAHA!

    SvaraRadera
    Svar
    1. OMG! Jag kommer bli THE QUEEN OF PYSSLIGHET!

      Radera
  2. Eller så är min tanke att helt sonika skrämma ut Kenty på grund av stegrande svårighetsgrad på pysslet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oavsett vilket så kommer det bli fett!

      Radera
  3. Hej fin fina Mirijam!

    Tack för att du och Katta skriver typ den bästa bloggen EVER! Kunde inte fatta min lycka när jag i en preggo tidning ser ett tips om en blogg med en bild och utbrister till min sambo -Men det är ju Mirijam och tigerkorven!!! (inte läst några bloggar på något år och därmed glömt att följa min gamla favvis blogg från när jag bodde i Malmö med min kamphund).

    Så nog med dyrkan.

    Kan inte du ta en närmare bild på hjärtana och dina zizag stygn? Känner mig skeptisk hur de hänger ihop men det ser ju hur proffsigt ut som hälst!
    /Camilla i v13(som får vara anonym en liten stund till då "stora komma ut ur preggogaderoben" för familjen sker om ca en vecka.....för oddsen är ju skithöga att de av någon anledning hittar hit..öhh kanske inte)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.