torsdag 2 maj 2013

Vecka 26 – en riktig gnällvecka (tydligen)

Fram tills nu har den här graviditeten varit en piece of cake på alla vis. Men nu börjar det blir lite... inte tungt, men inte liksom som vanligt. Livmodern ska nu vara stor som en fotboll (källa: internet) och det säger ju sig själv att det inte är jättegött att ha alla sina organ en fotboll högre upp än vanligt. När jag är hungrig så kurrar det nu till exempel precis under brösten, man ba: WTF?

Jag börjar få lite ont i fogarna. Det hade för modligen inte eskalerat på samma sätt om vi inte hade spelat så mycket rundpingis på jobbet, men ändå. Jag kan inte gå långpromenader för då får jag skitont i ryggen senare på kvällen. Har fått låna ett foglossningsbälte från min gölliga kollega, så jag hoppas att det ska hjälpa lite.

Jag sover inte så bra. Jag drömmer massa mardrömmar om att Tobbe dör eller att jag dör eller att Tobbe ligger med andra eller att jag är otrogen så att Tobbe tar Baby Kenneth och sticker, eller att Baby Kenneth hatar oss från första stund när han kommer ut. Dessutom börjar det bli svårt att få till en skön sovställning.

Jag har fått halsbränna. Har ej hittat källan till detta ofog utan knaprar Novalucol som om livet hängde på det.

Jag har problem med att jobba på min zen-känsla. Blir stressad av att inte göra något, men får ont i magen och blir sjukt trött i kröppa om jag inte ligger/sitter still några timmar efter jobbet.

Slut på gnälligt meddelande, men det känns genast bättre nu när jag fått skriva av mig. Synd för er, tur för mig. Bli inte avskräckt bara ifall det var ditt första besök här, det är lite mer cirkus, fest och ompa ompa i vanliga fall, redan i morgon kanske det blir lite roligare här. Men jag lovar ingenting. 

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

3 kommentarer:

  1. Ja-a källan till halsbrännan är säkert fotbollen... Organen trycker på och klaffen till magsäcken håller inte tätt för syrorna förstod jag. Jag måste erkänna att jag inte har orkat satsa på att äta små mål ofta och vad det nu är som sägs hjälpa, särdeles dumt tyckte jag rådet att man skulle dela upp huvudrätten i många små mål var, fungerar så inte för mig! Så jag har kört med enterotabletterna Losec (som min doktor skrev ut åt mig men fås receptfritt), de bildar en slags hinna som skyddar och har varit symtomfri sen dess. Halleluja, känns nästan som en religös upplevelse efter all min halsbränna!

    SvaraRadera
  2. Källan till ofoget för din halsbränna är det välsignade tillståndet. Omeprazol kan rekommenderas varmt, lite mer hardcore än Novalucol och effektenvarar i typ ett dygn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rantidin är också en riktigt bra grej, kortare effekt men snabbare. Omeprazolen kan ta typ 2 timmar till full effekt.
      Dessutom så har omeprazolen typ motsatt effekt mot typ järntabletter (om du äter sånna) så de tar ut varandra ganska bra ^^

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.