torsdag 16 maj 2013

Jävla skithuvudvärk!

Har haft så nedrans ont i huvudet sista dagarna, veckan, och dessutom börjat må illa, att jag bestämde mig för att gå till BMs öppna mottagning idag för att kolla blodtryck (som var bra), Hb (som var strax under normalvärde och därmed på väg nedåt eftersom jag haft så grymma Hb-värden fram till nu) och kisset (helt utan spår av proteiner och sånt tjafs som inte ska vara där). Hon rekommenderade en smula vila, huvudvärkstabletter och kanske dubbel dos av Niferex ett tag framöver.

 Smiley

Dubbel dos av Niferex? Really? Som att jag inte redan skiter tjära liksom.

PS. Och om ni inte fattade hur Mirijam såg ut när hon läste skeva argument om hur det är synd om rökare *pekar på den niferex-chockade gubben här ovan*

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

3 kommentarer:

  1. Du ska inte äta Niferex. Prova att fråga om Aminojärn på Apoteket. Jag äter normalt 1 tablett om dagen men nu under hela graviditeten har jag ätit två. INGEN förstoppning alls. Prova att skölja ned med apelsinjos, då c-vitamin påskyndar upptagelsen och därmed motverkar förstoppning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är blir jag faktiskt inte förstoppad av Niferex, utan snarare tvärtom - så jag vågar inte byta till annan järntablett eftersom jag verkligen har förstoppningsfobi. Så egentligen funkar niferex bra för mig, men undrar lite vad som händer om jag tar dubbeldos - kommer det då att spruta ur mig liksom?

      Radera
  2. Jag måste tipsa om Järnsaft från Naturell AB! Det är ungefär samma sak som Blutsaft fast billigare och jag har för mig att det är svensktillverkat. Det är helt växtbaserat och innehåller också all folsyra man behöver per dag. Jag är gravid i vecka 28 och har druckit järnsaft i ett par månader och mår mycket bättre, hade huvudvärk hela tiden innan. Och med Järnsaft eller Blutsaft så blir man inte förstoppad heller :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.