söndag 26 maj 2013

Herregud, hur ska det gå med sömnen?


vagga
Har blivit helt besatt av vaggor. Till bebishen menar jag, för Edster sover som en stock mellan oss i vår säng (på oss, mellan oss, klättrandes på oss) plus att han är en smula för stor (och med en smula menar jag: med ett år och lite till). Men en vagga liksom - HUR praktiskt? Speciellt en sån här som går att flytta runt på! Jag gillar saker som går att flytta runt på när det kommer till bebisar, speciellt saker de sover i eftersom det är sjukt praktiskt att kunna förflytta små sovande människor utan att väcka dem hela tiden. Dräglar även lystet över ett Babynest av just samma anledning.

Jo så att, jag funderar en hel del på det där med hur sömnen kommer se ut för familjen om några månader. Eddie har ju sovit mellan oss mest hela tiden sedan han var runt 4-5 månader och jag tänker spontant att det kommer vara lättare att få bebishen att sova i egen säng än att stressa över Edster i egen säng - för att vi inte kommer få plats i vår säng med en unge till, det är klart som korvspad *gnider handen över den ömma nacken och försöker ruska liv i den bortdomnade armen efter natten*

Och ja, anledningen till att jag funderar på sömnrelaterade saker inför den nya spädisperioden, är naturligtvis direkt relaterat till hur den blivande storebroderns sovvanor har sett ut till och från under de senaste 18 månaderna:

wpid-1332242316033

IMG_20120404_071324

IMAG1879

IMAG1610

IMAG0768

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

1 kommentar:

  1. Att inte sömnen fått större utrymme ännu på denna blogg är ju lite av en gåta i sig ;-) Fick en lillplutta i januari då storasyster precis hunnit fylla 18 månader och ännu inte flyttat ur sängboet (vårt alltså). Vi löste det med att klämma in en sk juniorsäng bredvid vår dubbelsäng. Så nu har vi en trippelgigantisk säng som täcker ganska exakt hela sovrummet. Och där sover vi. Hyfsat gott iaf. Och om inte alltid gott så åtminstone tillsammans ;-) (Och vid ohållbara nätter flyttar jag ut på soffan. Alltid en säker tillflyktsort. Tills man blir hittad iaf haha ;-) mvh anna

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.