lördag 18 maj 2013

När poletten trillar ner. På riktigt. DEN känslan.

Vad konstigt det är ändå. Jag går runt med min stora mage, jag känner att baby Kenneth sysslar med någon väldigt avancerad form av vattengympa typ hela tiden, jag vet att det bara är 84 dagar kvar tills han är beräknad att komma, jag vet att han skulle kunna andas själv om han föddes nu och jag vet att han har ögonfransar, väger 1.2 kilo och och att hans fötter är 5 centimeter långa.

Ändå, trots att jag vet allt detta, kan jag nästan tappa andan ibland och verkligen inse vad som är på gång. På riktigt. Inse att Baby Kenneth faktiskt finns – och att han ska bo med oss. Vi ska bli hans mamma och pappa. Det är så stort och fint och galet att det inte går att ta in nästan.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

3 kommentarer:

  1. Nu fick du detta gravidot att börja storgråta!

    SvaraRadera
  2. Tänk dig då när den där lilla knodden för första gången säger "min mamma". Ler lite när jag tänker på att sonen presenterade mig så för BVC-sköterskan imorse.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.