lördag 18 maj 2013

Hej Bullen. Jag har ett problem:

Hur fa-an solar man baksidan av kroppen när man är gravid?

Alltså på riktigt, hur ska det gå till? Jag kan ju inte ligga på mage och det kommer se helt galet ut om bara framsidan ska få färg ända in i augusti.

De här lösningarna har jag kommit på hittills:

Stå på alla fyra
Fördel: Bra att kombinera med exempelvis preggoryggträning.
Nackdel: Känns ej som optimal sol-pose om man bara ska stå så rätt upp och ner och folk ser en. Plus jobbigt.

Köpa massagebänk för gravida
Fördel: Kan även få massage av min kille, ligger bekvämt, avlastar ryggen.
Nackdel: Dyrt. Krånglig att bära med till stranden. Svårt att motivera användning efter graviditeten.

Köpa tjock madrass och såga/klippa hål för magen
Fördel: Alla som ovan.
Nackdel: Hm. Inga tror jag. Kommer funka på altanen i alla fall.

*surfar in på Blocket och letar madrass*

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

3 kommentarer:

  1. Gräva ett hål i sanden när du är på stranden? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Hade lätt grävt ett hål i gräsmattan nu om det hade varit min egen gräsmatta!

      Radera
  2. Badring! 20kr på Ica-varianten funkar utmärkt, iaf ett tag..! ;)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.