onsdag 15 maj 2013

Dagens preggo

DAGENS VILL HA: Färgglada strumpbyxor som kommer överens med ständigt växande preggomage. Tips?

DAGENS KLÄDSEL: Oformbar klänning strl kingsize som jag hittade inne i garderoben.

DAGENS SMINK: Inget. Nada. Nothing. Bara lite fuktkräm i ansiktet. Vem hinner sminka sig när man snoozar i 45 minuter?

DAGENS FRISYR: Flätor mitt upp på huvudet fästa med tusen hårnålar. Som är rosa i topparna. ROSA. Bästa håret!

DAGENS HÄNDELSE: Att jag fick en extra fiskfilé i personalmatsalen. Detta beror troligtvis på att jag hade något vilt och hungrigt i blicken, samt att min mage nu går att placera lite lägligt så där på spåret där man drar sin bricka.

DAGENS LÅT: Just a Girl med No Doubt

DAGENS PLANER: Jobba klart, åka hem, åka och handla lite i Haninge Centrum och hämta ut paket på vägen hem.

DAGENS SAKNAD: Drinkar. Med alkohol. SPRIT liksom. Mmm, tänk en isig jordgubbsdrink med sprit. Måste sluta hänga på Pinterest.
  
DAGENS DUMMASTE: Att jag igår satt och proklamerade att jag inte direkt märkt av pollen än, och därmed nu har mycket kliiga ögon och en näsa som rinner konstant. Oh well.

DAGENS SJUKA: Att jag igår satt och proklamerade att jag inte märkt av fogarna ännu. Det tog en timme innan det börajde hugga i min höft, svanskotan började ömma och ryggen ba: BITCH PLEASE! Hade vid läggdags så ont i ryggen att jag inte trodde jag skulle kunna somna. Men det kunde jag för jag kan ALLTID somna just nu (fast så borde jag naturligtvis inte säga). Status på ontet: det gör fortfarande ont!

DAGENS DROG: Så här va: Espresso House har öppnat rakt över gatan från jobbet. Där kan man köpa Caramel Frappino... is, kaffe, mjölk, kolasås, grädde, mer kolasås... det är som en flytande glass. Det är inte dagens drog, det är månadens drog.

DAGENS ROLIGASTE: Att jag hann hänga med Nova mellan två stationer på pendeltåget. Jag gillar Nova! (Nova är också ett preggo, och har en mycket rolig och tjusig blogg, bara ett tips så där)

DAGENS FAVORIT: Ehh, uppenbarligen personen som serverade upp en extra fiskfilé åt mig. Uppenbarligen!

DAGENS KÖP: Hittills bara maten på lunchen. Men som sagt, Espresso House ligger ju farligt nära.

DAGENS HUMÖR: Ganska bra faktiskt!

DAGENS ORD: KAFFE! (hade också kvalat in som dagens dryck om det funnits med på listan)

Mvh, eder Kvack

PS. listan har jag hittat hos Alexandra. Som också är preggo!

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

2 kommentarer:

  1. JAAA det var jätteroligt att ses! The Running Quack ba SWOSH in på tåget och vips fick morgonen en guldkant! Men du, ska vi inte ta en Caramel Frappino-dejt å det snaraste, det där lät ju SYKT JÄKLA AWESOME!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.