fredag 17 maj 2013

Instagram vs Verkligheten



Instagram - ett filter som gör att man ser lite smakfullt solkysst ut, och en vinkel som gör att man får en gullig liten preggokula på magen. 

Verkligheten - en sol som gör att man skrynklar ihop hela ansiktet och ser ut som en bajsnödig varg när man försöker le gulligt mot kameran, samt en vinkel som gör att man ser att den där kulan går hela vägen ut på sidorna. Ja, och så lite #nofilter på det, så man ser både bränd och blek ut på samma gång. 

Ni ska inte tro på allt ni ser på nätet kids. Okej? 

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.