lördag 18 maj 2013

Jag har köpt allt annat billigt/begagnat faktiskt

Världens Finaste Filt
Och medan Katta skriver inlägg med rubriken "Sopberg, carbon footprints, konsumtionshets, etc etc" så sitter jag och försöker motivera för mig själv varför Baby Kenneth MÅSTE ha en Me and I-filt med mopsar som kostar ett halvt barnbidrag (mönstren säljs alltså säsongsvis = finns inte i butik = blir svindyra på nätet. Vilket tyvärr både Traderafaschisterna och köparna känner till...).

För ja, han MÅSTE ha den. Utan den kommer han bli otrygg, osäker, hackad på – och till slut ledsna på mobbingen och gå till skolan med ett maskingevär och styra upp Sveriges första skolmassaker. Så ni förstår ju att den här filten är en nödvändighet?

Eller? Om någon kommer på ett bättre (och mer rimligt/försvarbart) argument till att jag ska betala typ 350 spänn för en bit begagnat tyg så hojta gärna till.


Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

2 kommentarer:

  1. Klart han ska ha en mopsfilt! Min bebis måste ha en sån här: http://www.babyshop.se/ruby-cherry-blossom/p/50018
    Eller en sån här: http://www.babyshop.se/camellia-flamingo/p/50227

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! en filt är faktiskt SJUKT värd att köpa. Och nu menade inte jag att folk som köper vagnar överlag konsumtionshetsar, men om vi här hemma, som har TRE vagnar köper ytterligare en, så tycker jag att vi skulle vara ute och cykla lite.

    Men bebisfiltar kan man fan aldrig ha för många av, på riktigt alltså. Och med sig till förlossningen tycker jag definitivt att man ska ha med sig en sjukt gosig och fin filt,för det behövs verkligen!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.