måndag 9 september 2013

Starten på (vad som rimligtvis bör vara) sista veckan

Jag är osäker på när de sätter igång förlossningar på grund av överburenhet i Stockholm. Jag tror att det är när man gått 2 veckor över tiden. Idag har jag gått 1 vecka över tiden - så ponera att Bebishen inte tänker komma ut på eget bevåg, då kan vi räkna med igångsättning i början av nästa vecka. Nu tror hoppas jag att Bebishen väljer att komma ut innan dess, men här kommer ändå en lista över saker att roa mig med fram till måndag nästa vecka. En form av veckoplanering, kan vi väl säga.

Måndag 9/9 (idag alltså): Besök på MVC kl 10:30, köpa sytråd i centrum och köpa hem en lunch från grillen. Vad som helst, så länge det kommer med räksallad. Mmmm, räksallad. Försöka sy ett påslakan, om jag fattar hur maskinen fungerar.

Tisdag 10/9: Pingstkyrkans second hand i Huddinge för att kolla på randomiserade saker som jag troligtvis inte kommer köpa.

Onsdag 11/9: Jag tänker IKEA Kungens Kurva och deras Paper Shop. Känns gutsy att åka kommunalt till IKEA när man gått över tiden med 9 dagar. Nästan som att extremsporta, tänker jag. Spänning. Adrenalinkick. Och kanske lite gravad lax i serveringen.

Torsdag 12/9: Baka kakor till frysen. Jag tänker hallongrottor (fast med hjortronsylt), riddarkaka och något annat gott och lättbakat som funkar bra att frysa. Tips?

Fredag 13/9: (tänk om Bebishen kommer fredagen den 13:e - då måste hen få ett namn ur skräckfilmen, helt klart). Edsters lediga dag, slaktarns halvdag - kanske göra fingerfärgen som Rani tipsade om i kommentarerna.

Lördag 14/9: En roadtrip vore väl festligt så där BF +12? Kanske till slaktarns föräldrar en timme bort där vi kan plocka äpplen, päron och plommon. Och med vi menar jag stora sonen som är bra på att klättra i träd, och slaktarn, som är lång. Blir det akut läge med förlossning är det ju i alla fall hyfsat nära till Uppsala.

Söndag 15/9: Laga en riktigt smarrig efterrätt. Frozen Cheesecake får det bli - en riktigt familjefavorit.

Så! Nu har jag något att se fram emot varje dag hela veckan. Gött mos!

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

4 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bra hos MVC och att du fick en plan (eller vad man nu får) för nästa steg :)

    Jag har EN vanlig tid kvar i nästa vecka, sen bokade de in en överburenhetskoll för säkerhets skull 4 dagar efter BF. Håller alla tummar jag har att jag inte ska gå över, men nu går ju alla jag känner över tiden så jag borde ju take one for the team och föda-före-BF-statistiken kan jag tycka.

    SvaraRadera
  2. Min bf var ju egentligen 13/9 alltså fredagen den 13.
    Vi snackade om namnet Jason om det hade varit en pojke.. :)

    SvaraRadera
  3. Bra planerad vecka men hoppas att du inte behöver genomföra allt. :-)

    Lite nyfiken på vad riddarkaka är för nåt?

    /Anna J

    SvaraRadera
  4. Jag undrar med vad riddarkaka är :)

    Sirapskakor/kolasnittar är ett måste att ha i frysen!

    / Emily

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.