fredag 20 september 2013

Sigge börjar dra in pengar!

Kolla in den här lille pajsaren, helt omedveten om att han nu är inne i det svenska välfärdssystemet och att han i dag har fått sitt första barnbidrag! Vårt mål är att spara det åt honom tills han fyller 18, vi får väl se om det går att förverkliga medan Tobbe pluggar, men sen så! En rejäl säck med pengar till körkort och andra vuxengrejer som Sigges o-curlade föräldrar fick betala själva. Hehe.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

4 kommentarer:

  1. Shit vilket snyggt "näste" han ligger i! Vi har ett vitt, det är lite tradigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi är jätenöjda, prickar kan ju aldrig bli fel!

      Radera
  2. Redan :) Vi har också fått våra första barnbidrag - och *trumvirvel* - flerbarnstillägg! Hela 150 kr. Det här med att få två barn samtidigt, bra grej! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow! Tänk Katta då med tre barn, ziljardär den 20:e varje månad! :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.