måndag 2 september 2013

Kattas BF: T-minus... ehh, ready for launch!

Nej, jag kommer nog inte vara del av det där unika 5 procents-gänget som föder på utsatt dag, för då får jag nog ta rappa på ganska mycket. Tur det, för tänk om vattnet hade gått när jag var nere i stora sonens skola - herregud, det hade ju varit jättejobbigt. Eller om det hade gått när jag stod på ICA och den gamla gamla damen bredvid mig sa OJ vilken härlig mage, när ska du ha - och jag faktiskt kunde säga: well, det är beräknat till idag, så bara denna promenad till Ica allena känns som jordens äventyr. Hon tittade lite oroligt på mig och sa åt mig att vara försiktig när jag staplade varor på magen eftersom jag hade glömt att ta en korg.

Och imorgon har jag ju dejt med MVC och sedan en utflykt till Haninge för att kanske göra några sista minuten ärenden. TÄNK om jag föder DÄR? Denna spänning, att aldrig veta när det kan sätta igång, om det är en slempropp som går, eller vattnet som börjar forsa, eller värkar som kastar omkull en på de mest olämpliga av alla ställen (till exempel en glasskö och någon passar på att tränga sig medan en vrider sig av värkont). Samtidigt lever jag lite on the edge och har fortfarande inte direkt packat någon förlossningsväska.


Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

3 kommentarer:

  1. Det stod i min app idag att jag skulle ha förlossningsväskan packad eftersom jag i slutet av denna vecka räknas som fullgången och ska börja räkna med att föda närsomhelst. Ehrm. Jag har TÄNKT lite på förlossningsväskan, räknas det?

    SvaraRadera
  2. Och idag är jag fullgången och ingen baby i sikte! Kanske lika bra eftersom jag vaknade (eller rättare sagt legat vaken hela natten) med halsont och huvudvärk - första dagisförkylningen den här säsongen :-( Min man har kört omkring med BB-väskan i bilen den senaste månaden...
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Heja heja! Föder du i Haninge kanske jag ser dig, bor där. Fast kom på att detta var igår. Blir lite nostalgisk - jag hade BF idag för exakt ett år sedan. Shit vad tiden sniglade sig fram till the actual day... Lycka till!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.