måndag 2 september 2013

Måndag schmåndag

Jag har gått omkring och surat lite över att jag dels har en MVC-tid 10:30 idag och sedan en tid för utvecklingssamtal med stora sonen 12:15 (seriöst - vad är det för jävla tid för utvecklingssamtal? Nu är jag ju visserligen ledig, men för alla andra då?), för lång tid mellan tiderna för att hänga i vårt dåliga centrum, för kort tid för att gå hem, alldeles för kort tid för att dra till Farsta eller Haninge. Så ringde telefonen i morse och MVC bokade om till imorgon klockan 10. Och det borde väl rimligtvis ha gjort mig nöjd, men ICKE. Nu är jag irriterad över det också, att planen för dagen ändrades i sista stund. Och sedan grät Edster på lämningen på föris. Och jag blev arg på stora sonen två sekunder efter vi hade gått upp. Sammanfattningsvis så har denna måndag inte varit till belåtenhet hittills. Inte alls faktiskt.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

3 kommentarer:

  1. Trist när dagen blir så! Dock tycker jag i och för sig att det snarare är sjyst av lärare som lägger utvecklingssamtal på sin lediga kvällstid. Har själv en lärarförälder som varit borta otaliga kvällar på föräldramöten, utvecklingssamtal eller i telefonsamtal med föräldrar till elever. Plus planering, omdömen, betygsättning... Inget som vägs upp av lönen direkt.

    /Flisan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart tycker jag inte att lärare ska sitta hela kvällarna med utvecklingssamtal på ledig tid - det blir ju dock problematiskt åt båda hållen. Lärare får inte sitta kvällar med betalning, föräldrar kan inte komma ifrån på dagtid. Jag har det så pass bra att jag brukar kunna flexa ut för sådana här saker, men jag vet att många många inte har den möjligheten. Problemet ligger väl i att lärare förväntas göra många saker obetalt, vilket givetvis är helt uppåt väggarna.

      Radera
    2. Håller med! Och jag har också haft lyxen att kunna flexa. Vet inte hur andra löser det, det måste ju vara samma problem med tandläkartider etc. /Flisan

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.