tisdag 10 september 2013

Kattas BF: 102,9% (plus 8 dagar)


Såatte... det verkar ju inte bättre än att Bebishen prompt ska härma Baby K aka Sigge. Hen ba: jo men, det är ju mysigt och bra här inne - tror jag stannar ett tag till faktiskt. Och tja, gör det du då. För det är ju JÄTTEKUL att gå här och vänta på smärta och sargat underliv under tiden som du tjockar på dig lite till. Verkligen festligt. Och festligare blir det ju inte av att gravidappen från Babygruppen bara kan räkna upp till vecka 41. Idag går jag faktiskt in i vecka 42, men bryr sig appen om det? Nej - den tänker låta mig sväva kvar i vecka 41 resten av graviditeten - trots att den så vänligt påminner om att det är helt normalt att gå över tiden med 2 veckor. Skräpning Babygruppens app, skärpning!

Känner ni peppen?
Jag har ont i ljumskarna, låren och häcken - alltså på en djup nivå, inte I själva rumpan, utan liksom på en muskel- och bennivå. Jag antar att det är bäckenet som börjar opponera sig en smula. Och jag vaknar på nätterna, inte av värkar, men av att handen domnat bort igen (så ligger jag där och skakar liv i den) eller att jag fått nåt så infernaliskt ont i höften på den sida jag ligger och måste vända på mig - och det ska jag säga er, att vända på mig är som ett smärre träningspass just nu. Denna arma kropp vänder inte på sig i en handvändning kan jag låta meddela.

Idag ska jag på överburenhetskontroll, ni vet när de kollar flödet i navelsträngen och att Bebishen fortfarande får näring och sånt. 13:30 i Liljeholmen, och för att stå ut med tråkman jag upplever just nu så tar jag nog mig dit lite tidigare och gör deras centrum och käkar lite mat. Och packar en förlossningsbinda i väskan utifall att vattenavgång sker på olämplig plats. Inte för att jag tror det, men en tar ju gärna det säkra före det osäkra så här på dag 8 på över tid.

Föresten, borde det inte vara lämpligt med någon form av övertidsersättning när man är gravid på övertid? Jag skulle ju personligen kunna tycka det faktiskt.

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

3 kommentarer:

  1. MEN, varför säger du inget, jag och Fia jobbar ju i Liljeholmen och har lunch typ nu.

    SvaraRadera
  2. Kom igen nu Bebishen! Ut med dig!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.