söndag 1 september 2013

Kattas BF: T-minus 1 dag


Alltså, ska sanningen fram var jag faktiskt ganska övertygad om att jag skulle föda innan BF. Jag menar, Edster föddes ju typ i förrgår, Bebishen borde ju typ ramla ur mig. Tyckte jag. Men nej, tydligen inte. Men alltså, det är lugnt. Föder jag imorgon så blir jag en del av de där unika 5 procenten som föder på utsatt dag och föder jag inte imorgon, utan sen - tja, då är jag min vana trogen, helt enkelt.

Plus med att föda senare än i morgon:

- Då kanske jag hinner ta en sväng till det här stället, och locka med mig Nova, eftersom det är i hennes hoods och hon är mammaledig nu.

- Då kan jag fortsätta att titta på Veronica Mars på dagarna  (nej jag vet, skandal att jag inte sett VM tidigare faktiskt)

- Det är himla mycket smidigare om jag föder fredag, lördag eller söndag - rent logistiskt sätt.

- Imorgon ska jag till MVC på förmiddagen och vid lunchtid ska jag till storungens skola för utvecklingssamtal - de ska ju liksom få betyg i år. BETYG!!! När tusan blev han så gammal?

- Jag hinner spraya fler saker med Montana Gold, och det är ju aldrig fel. Hälsar hon som lystet stirrar på köksluckorna och lömskt planerar kommande pastellheaven.

Idag gick vi på skogspromenad. Målet var att plocka lite blåbär - men vi hittade inte ett enda. Däremot fick jag ju röra på denna lata preggokropp, och det är säkert en bra grej i sig.



Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

3 kommentarer:

  1. Ja, Veronica, Veronica, Veronica! Alla som inte sett Veronica Mars har verkligen missat något. Men se det från sen ljusa sidan: nu behöver du ju inte vänta så länge mellan att ha sett klart serien och att filmen kommer!

    (Dessutom annan uppenbar ljus sida: du har det fantastiska framför dig.)

    SvaraRadera
  2. Ja, knip så går vi till Som en Saga! Har tänkt gå dit ända sen jag fick veta att det fanns (vilket visserligen var för kanske tre veckor sedan) men det är ju såklart mycket loligare att gå dit med DIG!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.