tisdag 3 september 2013

Men gulletanten

På tal om att få sitta när man är gravid.

Om den äldre damen erbjöd mig sin sittplats på busshållplatsen? Ja! Den unga killen som klädde sig som Eric Saade som nu steg på bussen som tar honom max 600 meter innan den når sin sluthållplats? Nej, inte det minsta faktiskt.

Jag älskar dig damen!

Jag heter Katarina och bor i en söderförort till Stockholm tillsammans med min sambo och våra två barn (12 år och 1 år). I början av september ska jag tydligen bli trebarnsmamma. SJUKT! Jag jobbar statligt, är ganska lat, gillar färgglada tatueringar, ost och öl. Du kan även följa mig på instagram: @kattakvack samt på min andra blogg: kattakvack.se

3 kommentarer:

  1. När jag bodde i Puerto Rico var det otroligt ofta som jag, icke-gravid men KVINNA, blev erbjuden sittplats av coola, reaggeton-tonårskillar på bussen!! Lika förvånad varje gång!
    I Bryssel är folk relativt bra (i jämförelse med Sverige) på att erbjuda sittplats när man är gravid.

    SvaraRadera
  2. Jag blev också erbjuden sittplats av en dam i Berlin en gång, som kollade på min mage och nickade menande mot stolen.
    Jag var inte gravid...

    SvaraRadera
  3. Håller med Petchie om Puerto Rico (oxå bott där). Så freaking vänliga! I Sthlm blev jag aldrig erbjuden sittplats som höggravid.

    Annagranstrom.com

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.