fredag 6 september 2013

Jag = världens sämst bloggare

Men HERREGUD vad svårt det var att blogga nu plötsligt då? Borde ha all tid i världen att skriva något via mobilen åtminstone eftersom Sigge Sugpropp sitter fastklistrad vid mig typ hela tiden, men det blir liksom inte av.

Stackars Katta går och väntar på att Bebishen ska vilja komma ut - och sitter jag och knåpar ihop skojiga inlägg med övertidsuppdrag åt henne som hon gjorde åt mig? Nä. Gud vad dålig jag är.

Och så skulle jag vilja skriva lite om amning och om varför jag ammar fast jag inte ville det först. Eller ja, delammar, boobsen räcker inte till ännu. Men skriver jag om det? Nä.

Vad gör jag då? Nu sover Sigge och då valde jag att 1) duscha 2) måla naglarna 3) ta en nap. Men jag var tydligen inte sovtrött, så jag ligger här och knappar på mobilen istället. Men ge mig lite tid så är jag nog tillbaka i normala gängor om några dagar! Och så hoppas vi att Katta överlever utan uppdrag från min sida, hon verkar ju ha fullt upp ändå så här på sluttampen!

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

2 kommentarer:

  1. Ääh ta den tid du behöver! PLUS att du skrivit en sykt fin förlossningsberättelse som säkert var en av anledningarna till att Pyris både fixerat sig och börjat jobba ordentligt med förvärkarna, han ba "JAG VILL OCKSÅ FÖDAS"!

    Jag är rätt inställd på att min blogg kommer att ta semme ett tag när han väl pluppat ut, herregud jag har inte ens lyckats få ihop hur vagnen ska sättas ihop ännu? Eller ja hur man fäster själva liften, det är ju spännen och grejer överallt?! Så jag kommer nog försvinna ett tag jag med när jag väl fött :D

    SvaraRadera
  2. Äsch, inte ska du oroa dig för sånt. Jag hittar på mina egna uppdrag. Och bloggandet, det kommer igång när det kommer igång.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.